Nissan Leaf – drugie życie baterii

 |  Piotr Ceran

Nissan i japońskie koleje znalazły sposób na wykorzystanie akumulatorów z wycofanych z eksploatacji samochodów elektrycznych. Wymontowane z samochodów baterie będą źródłem awaryjnego zasilania urządzeń zabezpieczających przejazdy kolejowe.

Sposób i koszt utylizacja akumulatorów wycofanych z ruchu samochodów elektrycznych to jedno z największych wyzwań stojących przed producentami aut wykorzystujących do napędu energię elektryczną. W Japonii testuje się obecnie możliwość wykorzystania zużytych litowo-jonowych baterii wymontowanych z Nissana Leaf do awaryjnego zasilania systemów bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. 

Nawet po kilkuletniej eksploatacji w normalnym ruchu drogowym bateria stosowana w popularnym Nissanie Leaf zachowuje jeszcze przynajmniej 60 proc. swojej potencjalnej pojemności. Można ją więc zastosować ponownie na przykład w stacjonarnych magazynach energii, ale również do awaryjnego zasilania infrastruktury kolejowej.

W tej roli baterie wymontowane z Nissana Leaf zostały wykorzystane przez East Japan Railway Company, jedną z japońskich korporacji kolejowych. O zastosowaniu baterii zadecydowała ich wysoka trwałość, niezawodność, bezpieczeństwo oraz sprawność zachowywana w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Jeśli testy zakończą się pomyślnie japońskie koleje planują jeszcze bardziej powszechne wykorzystanie baterii wymontowanych z wycofanych z eksploatacji Nissanów.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com