Citroen wyprodukował pierwszy elektryczny samochód użytkowy z napędem elektrycznym zasilanym z ogniw paliwowych. Dzięki ogniwom oraz dodatkowemu akumulatorowi trakcyjnemu elektryczny Jumpy ma zasięg 400 km.
Napęd wodorowy jest rozwiązaniem przeznaczonym do klientów szukających pojazdu z zasięgiem powyżej 300 km do pokonywania długich codziennych tras i który jednocześnie można szybko naładować, aby maksymalnie skrócić przerwy w eksploatacji. To propozycja dla firm, które mają dostęp do terminali wodorowych, a flota ich pojazdów pokonuje dłuższe trasy i jednocześnie musi mieć możliwość wjazdu do stref ograniczonego ruchu w centrach miast.
Ë-Jumpy Hydrogen posiada dwa uzupełniające się źródła zasilania: akumulator trakcyjny, który magazynuje energię i dostarcza prąd oraz ogniwo paliwowe, w którym w wyniku reakcji wodoru i tlenu z powietrza powstaje elektryczność, woda i ciepło. Silnik elektryczny, zasilany głównie z wodorowego ogniwa paliwowego o mocy 45 kW, zapewnia samochodowi zasięg około 350 km. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh jest rezerwą pozwalającą pokonać dodatkowe 50 km w cyklu WLTP. Dostarcza również dodatkowej mocy silnikowi podczas przyspieszania. Umożliwia także odzyskiwanie energii podczas zwalniania i hamowania. Połączenie tych dwóch komponentów zapewnia samochodowi zasięg ponad 400 km. Aby nie zmniejszać walorów użytkowych akumulator trakcyjny został umieszczony pod siedzeniami, a trzy zbiorniki wodoru pod podłogą. Dzięki temu pojemność ładowni wynosi 5,3 lub 6,1 m3 (wersja XL). Auto może holować przyczepę o masie całkowitej 1000 kg.
Czas tankowania ë-Jumpy Hydrogen jest 20-krotnie krótszy niż w przypadku samochodów elektrycznych (przy ładowaniu z terminali o mocy 100 kW). Trzy zbiorniki wodoru, zdolne pomieścić łącznie do 4,4 kg wodoru, można napełnić w ciągu zaledwie 3 minut, co oznacza większą produktywność i oszczędność czasu dla wszystkich firm, które nie mogą pozwolić sobie na unieruchamianie pojazdów na czas ładowania.