W siedem miesięcy od jej powołania spółka HYVIA – joint venture Renault i Plug Power – zaprezentowała trzy premiery prototypów z napędem wodorowym. Renault Master będzie proponowany klientom w trzech podstawowych wersjach wyposażenia.
W styczniu 2021 Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, zaprezentował plan strategiczny o nazwie Renaulution i zapowiedział mocną ofensywę rynkową w dziedzinie rozwiązań napędów wodorowych. Pięć miesięcy później utworzono spółkę HYVIA – joint venture należące w równych częściach do Grupy Renault i Plug Power. W niecałe 200 dni później zaprezentowano trzy prototypowe rozwiązania opracowane na bazie dostawczego modelu Mastera E-TECH Electric produkowanego w Batilly i dostosowanego do montażu ogniw paliwowych i zasilania wodorem.
Efektem pracy specjalistów HYVIA są trzy nowe wersje użytkowych samochodów Renault. Pierwsza to Master Van H2-TECH: duży furgon do przewozu towarów z nadwoziem o 12 m³ przestrzeni ładunkowej oraz zasięgiem do 500 km. Drugim jest Master podwozie z kabiną H2-TECH z przeznaczeniem do zabudowy i montażu nadwozi, w tym kontenera o objętości 19 m³. Jego zasięg to 250 km. Trzecim prototypem jest Master City Bus H2-TECH, miejski minibus do przewozu maksymalnie 15 pasażerów i z zasięgiem około 300 km.
Rozpoczęcie sprzedaży opracowanych przez specjalistów HYVIA modeli jest przewidziane na rok 2022. Przedstawiciele spółki nawiązali ścisłe kontakty z szefami flot firmowych i samorządami, które zamierzają zrobić krok w stronę napędu hybrydowego. HYVIA zaproponuje im pod klucz rozwiązania wykorzystujące napęd wodorowy, czyli samochody z napędem wodorowym, ale także stacje szybkiego tankowania zielonego wodoru.
Ambitnym planem joint venture Renault i Plug Power jest uzyskanie 30-procentowego udział w rynku samochodów dostawczych z napędem wodorowym do 2030 roku.