Electromobility Poland wciąż nie potrafi ruszyć z budową fabryki, ale w ostatnich tygodniach bardzo poważnie rozbudowała zespół. Najnowszymi nabytkami są Wojciech Mieczkowski i Romuald Rytwiński, menedżerowie przez lata związani z Oplem. Na obecnym etapie działania spółki, najciekawszym „nabytkiem” wydaje się Romuald Rytwiński, który dla Opla budował lub rozbudowywał fabryki w kilku krajach. Ma także swój udział w budowie fabryki w Gliwicach.
Kilka dni temu ElectroMobility Poland poinformowała o wyborze nowej rady nadzorczej, w której znalazł się m.in. Wojciech Szyszko, wieloletni dyrektor generalny Kia Motors Poland. Teraz do załogi dołącza dwóch kolejnych doświadczonych menedżerów, tym razem z Opla. Romuald Rytwiński będzie doradzał zarządowi EMP w obszarach planowania strategicznego, budowania łańcuchów dostaw, natomiast Wojciech Mieczkowski, zarządzający wcześniej lokalnymi strukturami Opla oraz PSA w Polsce został dyrektorem d.s. produktu.
– Kompleksowość oraz skala projektu wymagają od nas pozyskania kompetencji i wzmocnienia zespołu w wielu obszarach. Wyzwania związane z budową fabryki Izery, rozwój produktu, budowanie łańcucha dostawców to najważniejsze zadania, jakie przed nami stoją w najbliższym czasie – wyjaśnia Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.
– Budowa od podstaw, czy rozbudowa nowoczesnego zakładu produkcji samochodów osobowych to projekty, które miałem okazję już kilkakrotnie realizować w swojej karierze zawodowej – podkreśla Romuald Rytwiński. W połowie lat 90-tych uczestniczył w procesie wyboru lokalizacji oraz budowy fabryki Opla w Gliwicach, skąd przeszedł do amerykańskich struktur General Motors, uczestnicząc we wspólnym projekcie GM i Toyoty. Od 2000 roku w centrali Opla piastował stanowisko dyrektora ds. wdrażania nowych modeli w segmencie mini. W latach 2002 – 2008 był dyrektorem zakładu Opel Polska w Gliwicach, skąd przeniósł się do Hiszpanii odpowiadając za lokalne fabryki tej marki. W ostatnich latach był odpowiedzialny za produkcję GM w Rosji i Wspólnocie Niepodległych Państw. Zarząd EMP liczy, że jego doświadczenie okaże się bardzo przydatne podczas budowy fabryki w Jaworznie. – Oczywiście każdy projekt ma swoją specyfikę, ale logika procesu oraz jego skala pozostaje bez zmian. Widziałem, jak Gliwice zyskują i rozwijają się dzięki fabryce Opla. Jestem przekonany, że podobnego impulsu doświadczą mieszkańcy Jaworzna i okolicznych gmin, nie tylko dzięki samej fabryce Izery, ale również parkowi poddostawców, który z pewnością powstanie nieopodal – dodaje Romuald Rytwiński.
Wojciech Mieczkowski, który jako dyrektor produktu będzie miał za zadanie m.in. współtworzenie szczegółowej koncepcji gamy modelowej, wskazuje, że to unikatowa perspektywa, jaka do tej pory nie była możliwa do realizacji w naszych lokalnych realiach. – Do tej pory Polska, w obszarze motoryzacji, była jedynie rynkiem zbytu dla produktów projektowanych poza naszymi granicami. Takich projektów jak Izera jest tylko kilka w Europie. Wierzę, że przy wsparciu międzynarodowych ekspertów z branży uda nam się stworzyć samochody „uszyte” na miarę bieżących potrzeb współczesnych użytkowników. Jestem przekonany, że takie auta trafią do serc nie tylko polskich konsumentów – mówi Wojciech Mieczkowski. Od 1994 roku związany z General Motors, pełnił funkcję dyrektora zarządzającego marki Opel. Podczas pracy w GM odpowiadał za organizację międzynarodowych targów, a także zarządzał działem sprzedaży flotowej oraz samochodów dostawczych. Kierował również działem obsługi posprzedażowej marek Opel, Chevrolet i SAAB, a od 2010 r. piastował funkcję dyrektora sprzedaży marki Opel. Dwa lata później odpowiadał za całokształt działalności handlowej marki Opel. Od 2018 roku pełnił funkcję dyrektora generalnego Grupy PSA w Polsce doprowadzając do efektywnego połączenia Opel Poland i PSA.
Na wyjątkowy okres w historii motoryzacji zwraca uwagę także Wojciech Szyszko, nowo mianowany członek Rady Nadzorczej spółki. – Wchodząc do Rady Nadzorczej Spółki, a tym samym angażując się w powstanie Izery, wierzę, że mamy w tej chwili do czynienia z unikatowym momentem na rynku, który umożliwia powstanie i rozwój polskiej marki samochodów elektrycznych. Wiem z jakimi wyzwaniami będzie musiał się zmierzyć nowy producent wchodząc na rynek i chciałbym swoje doświadczenie w rozwoju koreańskiej marki wykorzystać w tym wymagającym projekcie” – mówi Wojciech Szyszko. Od 1990 roku, przez 13 lat pracował w Mitsubishi Motors, a ostatnie 17 lat był dyrektorem zarządzającym KIA Motors Polska, odpowiedzialnym za stworzenie organizacji sprzedaży samochodów koreańskiego producenta. W tym okresie sprzedaż samochodów KIA wzrosła prawie 10-krotnie, a sama marka stała się jednym z liderów polskiego rynku. W Radzie Nadzorczej ElectroMobility Poland będzie wspierał rozwój spółki w lepszym dostosowaniu projektu polskiej marki samochodów elektrycznych do wymagań rynkowych związanych z elektromobilnością.
– Cieszy mnie, że udaje nam się pozyskiwać doświadczonych menadżerów, którzy swoje umiejętności zdobywali w firmach motoryzacyjnych na całym świecie. Po stronie projektowej niewątpliwie najważniejszym wyzwaniem jest dokończenie negocjacji w sprawie pozyskania platformy technologicznej – kluczowej technologii, która stworzy stabilne podstawy dla budowy trzech modeli aut. Mamy świadomość skali wyzwań jakie stoją przed nami nie tylko w nadchodzącym roku – powiedział Piotr Zaremba.