Kia planuje wprowadzenie na rynek aż 14 modeli z napędem elektrycznym o zróżnicowanej zabudowie. Pojawi się zeroemisyjny Pick-up, SUV, a także auta specjalistyczne. Projekt elektryfikacji zaczyna się od modelu Kia Niro Plus jako taksówki.
Kia Niro Plus to pojazd do zabudowy, który ma być miejskim autem o wielu obliczach. Firma chce w ten sposób odegrać ważną rolę jako dostawca zrównoważonych rozwiązań mobilnych, a cel ten chce osiągnąć do 2030 roku. Już teraz na koreańskim rynku pojawił się pierwszy, jednoosobowy van, którego zadaniem jest zapewnienie optymalnego transportu w mieście.
Kolejnym krokiem jest, już opracowana platforma z możliwością zastosowania różnego rodzaju zabudowy. Pierwszym z pojazdów nowej generacji jest model Niro Plus, kierowany do osób prowadzących działalność gospodarczą, ale także prywatnych klientów, wykorzystujących pojazd w celach rekreacyjnych.
Na lokalnym rynku Kia oferuje model Niro Plus dla operatorów firm taksówkarskich. Wprowadzono w nim kilka udogodnień. Auto, od standardowej wersji, jest o 10 mm dłuższe i 80 mm szersze, zapewniając pasażerom więcej miejsca w kabinie. Znacznie odchudzono konstrukcje różnych elementów wyposażenia obniżając wagę auta. Cieńsze są siedzenia i wykończenia drzw. Zintegrowany wyświetlacz All-in-One ma mniej funkcji, bo firma wyszła z założenia, że praca taksówkarza nie wymaga tak rozbudowanego systemu. Wyświetlacz zawiera tylko informacje istotne dla taksówkarzy, aby mogli bezproblemowo wykonywać swoją pracę, w tym nawigację, taksometr aplikacji, tachograf cyfrowy i rozpoznawanie głosu. System zawiera także dane o punktach stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Kia planuje współpracować z lokalnymi i krajowymi firmami, aby oferować aktualizacje i usługi OTA.