Rynkowe nowości

Kia Niro w trzech wersjach – HEV, PHEV, BEV

 |  Redakcja

Już niebawem na rynku pojawi się nowa generacja popularnego crossowera koreańskiego producenta. Niro, bo o nim mowa, będzie występował w trzech wersjach silnikowych – hybryda, plug-in hybryda i jako pełen elektryk.

Model Niro zadebiutował jeszcze jako auto studyjne w 2013 roku. Niespełna trzy lata później pojawił się oficjalnie na salonach, a jego europejska premiera miała miejsce w Genewie. W 2017 roku do wersji z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra dołożono silnik elektryczny z możliwością ładowania. Powstał pojazd hybrydowy typu plug-in, czyli umożliwiający ładowanie auta z gniazdka elektrycznego. Po przeprowadzonej w 2019 roku modernizacji w ofercie pojawiły się trzy odmiany napędu: hybryda, hybryda plug-in i pojazd w całości elektryczny.

Ostre linie nadwozia ukrywają nieco wielkość auta. (fot. Kia)

Podobnie jest w przypadku nowego modeli, który pod koniec ubiegłego roku zadebiutował oficjalnie. W tym roku rozpocznie się jego sprzedaż, choć najpóźniej w ofercie pojawi się wersja z napędem elektrycznym. Technicznie Niro bazuje na nowoczesnej platformie, oferując w porównaniu z poprzednikiem, większą przestrzeń wewnątrz i wyższy komfort jazdy. Potwierdzają to wymiary. Nadwozie ma długość 4420 mm (poprzednik – 4355 mm), szerokość 1825 mm (1805 mm), wysokość jest taka sama i wynosi 1805 mm. O 20 mm zwiększono rozstaw osi do 2720 mm. Bagażnik oferuje pojemność 451 litrów, czyli o 15 więcej niż poprzednik. Dzięki temu, podczas dłuższych podróży, bez problemu zmieści się damska kosmetyczka. Stylistyka nadwozia wyraźnie nawiązuje do innych pojazdów tej marki. Przeważają ostre linie i kształty – widać to wyraźnie w przedniej części auta. Tylna część ze słupkiem drzwiowym C, podkreśla mocny charakter auta, ukrywając nieco jego wielkość. Z boku nie wygląda jak rodzinny crossover.

Nowoczesna linia tablicy przyrządów łączy się z wykończeniem drzwi, tworząc zamkniętą całość. (fot. Kia)

Wnętrze poza ciekawym wzornictwem zaskakuje wykorzystaniem materiałów w recyklingu. To wkład firmy w ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Idąc z duchem czasu także kokpit jest nowoczesny i wypełniony ekranami. Cyfrowe zegary przed kierowcą i dotykowy środkowy panel są ładnie wkomponowane w kokpit, który wyróżnia się delikatnością i logicznym (wydaje się) ułożeniem. Wykończenie drzwi schodzi się z przednim kokpitem, tworząc zamkniętą formę. Zaskakuje nietypowa, posiadająca tylko dwa ramiona kierownica, w której umieszczono przyciski sterujące funkcjami radia, komputera pokładowego i tempomatu.

Napęd stanowi benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra i mocy 105 KM. W przypadku auta hybrydowego łączna moc silnika spalinowego i elektrycznego wynosi 141 KM. Napęd przenoszony jest za sprawą dwusprzęgłowej automatycznej przekładni o sześciu biegach. System Kia Green Zone Drive Mode automatycznie aktywuje napęd elektryczny, zapewniając bezemisyjną mobilność w mieście – oczywiście aż do wyczerpania się energii. Średnio na jednym litrze benzyny można przejechać około 21 kilometrów. Zatem zużycie paliwa w europejskich normach dochodzi do 5 litrów na 100 kilometrów.Niebawem pojawi się wersja hybrydowa typu plug-in, a na końcu zaprezentowany zostanie model z elektrycznym silnikiem. Kia Niro już w tym miesiącu zadebiutuje na koreańskim rynku.

fot. Kia
#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Buick Electra powraca po ponad 30 latach?

W 2020 roku pokazano model studyjny. Pod koniec tego roku pojawiła się w mediach informacja o zastrzeżeniu znaku towarowego. Czy w 2022 roku możemy się spodziewać wersji produkcyjnej modelu Electra? Buick Electra produkowany był przez amerykańskiego producenta w latach 1958 – 1990 i niewiele m…

Chińskie koncerny wchodzą na unijne rynki dzięki elektrykom

Dwie dekady temu śmialiśmy się widząc Chińczyków mierzących samochody podczas międzynarodowych salonów samochodowych. Dekadę temu śmialiśmy się, kiedy chiński Great Wall próbował wprowadzać swoje tanie i ubogie wówczas konstrukcje na nasz rynek. W tym roku chińskie elektryki już tu są, a w przysz…

Drogowe testy Renault Austral

Nowe Renault Austral właśniej wyrusza na testy drogowe. Blisko 900 kierowców, przejedzie setką aut, ponad 600 tys. kilometrów. To ostatnie próby hybrydowych pojazdów przed wprowadzeniem tego modelu do sprzedaży. Auto zadebiutuje na rynku wiosną 2022 roku. Zamaskowane okeiną samochody będz…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com