Subaru Solterra to pierwszy w historii elektryczny model uznanej japońskiej marki. SUV będzie dostępny w wersji z napędem na przednią oś lub na cztery koła. Premiera światowa nowego modelu odbyła się 17 listopada podczas salonu samochodowego w Los Angeles.
Pierwsze elektryczne Subaru powstało dzięki współpracy z Toyotą. Dzięki współpracy, to jest nawet zbyt eufemistyczne określenie. Solterra to właściwie Toyota bZ4X, która doczekała się kosmetycznych zmian stylizacyjnych, by zasłużyć na ozdobienie jej karoserii logo Subaru. Podobnie również we wnętrzu, choć te zaprezentowane w modelu Subaru wydaje się bardziej futurystyczne niż w bliźniaczej Toyocie.
Nadwoziem zelektryfikowanego „Japończyka” ma długość 4690 mm, szerokość 1860 mm i wysokość 1650 mm. Rozstaw osi to 2850 mm. Mimo kompaktowych wymiarów samochód nie należy do najlżejszych. Jego masa własna wynosi od 1930 do 2020 kilogramów. Powodem są same baterie i oczywiście napęd na cztery koła, które przez ostatnie lata stał… się znakiem rozpoznawalnym aut tej marki. Solterra będzie modelem oferowanym z napędem na przód lub na obie osie (prześwit 21 cm). W tym pierwszym wariancie auto będzie napędzane jednym silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW. W wariancie z napędem na cztery koła przewidziano dwa silniki – każdy z nich o mocy 80 kW, umieszczone przy obu osiach. W zależności od wersji, elektryczne Subaru ma zapewnić zasięg od 460 do 530 kilometrów. Debiut rynkowy zaplanowano na przyszły rok.