W Zakładach w Emden ruszyła produkcja Volkswagena ID.4, najpopularniejszego w pełni elektrycznego auta tej marki.
Model ID.4 wszedł na rynek na początku ubiegłego roku. Do dziś sprzedano ich ponad 163 000, z czego 30 000 w pierwszym kwartale tego roku. Wówczas stanowił on połowę sprzedaży w pełni elektrycznych aut Volkswagena.
Teraz na rynek może trafiać nawet 800 nowych ID.4 dziennie – tyle bowiem może produkować zakład w Emden, o ile będzie miał odpowiednie dostawy komponentów, ale to temat na inny tekst.
Wracając do Emden – zakład przygotowywał się do uruchomienia tej produkcji przez 2 lata. W tym czasie wybudowano tam w zbudowano 6 nowych hal produkcyjnych oraz 5 mostów transportowych i budynków logistycznych o łącznej powierzchni 125 000 mkw. Połowę z 800-osobowej załogi przeszkolono w zakładzie w Zwickau, gdzie model ten był wcześniej produkowany, a resztę na miejscu, w Emden. W sumie Volkswagen zainwestował w przygotowanie zakładu do produkcji ID.4 około 1 miliarda euro.
Volkswagen wciąż inwestuje w rozbudowę produkcji elektrycznych aut. W tym roku moce produkcyjne nastawione na wytwarzanie aut opartych o platformę MEB mają sięgnąć globalnie 1,2 mln sztuk. Do 2026 roku koncern w rozwój tej produkcji ma zainwestować w sumie 21 mln euro. Chodzi nie tylko o samą produkcję aut, ale także silników elektrycznych i części do nich oraz baterii.