Mała wyścigówka

Toyota Yaris GR H2

 |  Piotr Ceran

Chyba nikt się tego nie spodziewał, ale Toyota zdecydowała się na przeszczepienie technologii wodorowej debiutującej kilka lata wcześniej w modelu Mirai, do swojej supergwiazdy z napędem AWD. W ten sposób powstał Yaris GR H2.

Elektrosceptycy – jeśli nawet nie gloryfikują diesli – to uważają, że ​​najlepszym paliwem dla samochodów w przyszłości będzie wodór, a nie energia elektryczna magazynowana w pokładowych akumulatorach. Jednak ciągle europejska infrastruktura do tankowania aut wodorowych dopiero raczkuje, a w niektórych krajach (choćby w Polsce) można tylko o niej pomarzyć. Same zaś samochody – Toyota Mirai i Hyundai Nexo – trudno nazwać ekscytującymi.

Toyota jednak postanowiła zerwać z nudą i przedstawiła napędzany wodorem model Yaris GR. Pozostawiła w nim jednak seryjny 1,6-litrowy 3-cylindrowy silnik turbo. Nie mamy więc do czynienia z autem elektrycznym, który czerpie energię z ogniw paliwowych, ale samochodem, którego silnik spalinowy zamiast benzyny spala wodór.

fot. Toyota

Yaris GR z napędem wodorowym jest pojazdem prototypowym, nie znamy więc jego dokładnych danych technicznych. Chcielibyśmy, by jednak zachował parametry znane z wersji benzynowej i mamy nadzieję, że zamiana benzyny na wodór nic nie uszczknie z jego potencjału. A dla przypomnienia – benzynowy silnik modelu GR osiąga moc 261 KM i rozwija moment obrotowy równy 310 Nm. Takie wartości pozwalają na rozpędzenie Yarisa GR do 100 km/h w 5,5 s i osiągnięcie prędkości maksymalnej 230 kilometrów na godzinę.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

30 miliardów na auta elektryczne

Ford zamierza do 2025 roku zainwestować 30 miliardów dolarów w elektryfikację produkowanych przez siebie modeli. W tej kwocie mieszczą się również wydatki na recycling zużytych akumulatorów stosowanych w samochodach elektrycznych. Ford F-150 Lightning (fot.Ford) Ford planuje w najbliższych …

Japońska mikrociekawostka Toyoty

Po roku sprzedaży wyłącznie dla firm i instytucji, mały elektryczny samochodzik Toyoty jest dostępny także dla prywatnych nabywców. To jeden z elementów budowania całkiem nowej filozofii miejskiego transportu. Mikrosamochodzik C+pod (tak brzmi jego nazwa) mierzy 2,49 m długości, 1,29 m szeroko…

Toyota Mirai – wodorowa taksówka

Na ulicach Kopenhagi pojawiło się 100 wodorowych taksówek. Nowe pojazdy w stolicy Danii to Toyoty Mirai drugiej generacji z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe. Do 2030 roku wszystkie taksówki wDanii mają być bezemisyjne. Zakup 100 Mirai dla Kopenhagi to efekt jednego z największych przeta…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com