Kontrakt o wartości blisko 40 mln euro obejmujący zakup 50 pojazdów elektrycznych marki Solaris podpisała firma z ATM Milano. Bezemisyjne trolejbusy Trollino 18 wydawane będą klientowi do końca 2022 roku.
Zamówienie 50 egzemplarzy Trollino 18 przez ATM Milano stanowi rozszerzenie umowy obowiązującej od 2018 roku. Dostarczono w tym czasie już 30 trolejbusów. W latach 2018-2019 do włoskiego przewożnika dostarczono także 165 autobusów elektrycznych Solaris Urbino electric. W ramach nowej umowy do klienta trafią przegubowe Trollino 18 wyposażone w silniki trakcyjne o mocy 160 kW z bateriami o pojemności 45 kWh.
Trolejbusy będą mogły uzupełniać energię w bateriach podczas jazdy, gdy będą podłączone do sieci trakcyjnej. Bez stałego połączenia z siecią są w stanie pokonać 15 kilometrów. To przydatne rozwiązanie, gdy w niektórych miejscach brakuje odpowiedniej infrastruktury elektrycznej, szczególnie dotyczy to zabytkowej części miasta lub podczas awarii sieci. Produkowany w podpoznańskim Bolechowie przegubowy trolejbus ma 31 miejsc siedzących, ale maksymalnie pomieści 135 pasażerów. Wyposażenie pojazdu stanowi wydajna klimatyzacja. Mediolańskie Trollino będą także wyposażone w zaawansowany system monitoringu. W jego skład wejdzie 10 kamer, w tym kamera wsteczna, 10” monitor na konsoli środkowej oraz rejestrator. Pojazd posiada także stały monitoring zasilania wysokiego napięcia. W razie wykrycia nieprawidłowości system automatycznie opuści odbieraki prądu. Ostatnie pojazdy w ramach podpisanej umowy trafią do włoskiego klienta pod koniec 2022 roku.
– Bardzo się cieszymy z udanej współpracy z ATM Milano, czego dowodem jest rozwinięcie kontraktu o kolejne 50 trolejbusów Trollino 18. Jesteśmy dumni z tego, że zeroemisyjne pojazdy Solarisa – których wraz z realizacją najnowszego zamówienia będzie już niemal 250 sztuk – z powodzeniem służą mieszkańcom stolicy Lombardii, znacząco przyczyniając się do redukcji spalin i ograniczania poziomu hałasu. Inwestycja w bezemisyjne pojazdy na taką skalę świadczy o tym, jak poważnie miasto podchodzi do wyzwania, jakim jest zielona transformacja transportu publicznego – mówi Alberto Fiore, dyrektor zarządzający Solaris Italia. Włoski przewoźnik, do końca 2030 roku, planuje całkowicie zrezygnować z autobusów których napęd stanowi silnik Diesla.