Technologia

Superlekki silnik elektryczny Koenigsegga

 |  Piotr Ceran

Pierwszy własnej konstrukcji silnik elektryczny szwedzkiego producenta superaut ma masę mniejszą niż 30 kilogramów i osiąga potężną moc 340 koni mechanicznych.

Koenigsegg ujawnił więcej informacji o swym pierwszym w historii silniku elektrycznym. Motor nazwany Quark ma masę zaledwie 28,5 kg i kompaktowe wymiary. Jak są niewielkie wystarczy porównać silnik z umieszczoną obok niego puszką napoju o pojemności 100 ml.

Zespół napędowy Terier ma moc 680 KM i 1100 Nm momentu. Fot. Koenigsegg

Mimo miniaturyzacji osiąga zaskakująco dużą moc 340 koni mechanicznych oraz rozwija moment obrotowy o wartości 600 Nm. Koenigsegg podaje, że jest to obecnie najlepszy stosunek momentu obrotowego oraz mocy do masy silnika.

Typowy zespół napędowy Koenigsegga (nazwano go Terrier) łączy dwa silniki Quark z falownikiem i zestawem własnej konstrukcji przekładni planetarnych. Jego całkowita masa to 85 kg, moc 680 KM i łącznie 1100 Nm momentu obrotowego.

Trzy silniki elektryczne zastosowano w hybrydzie Plug-in Koenigsegg Gemera, otrzymując łączną moc 1725 KM. (fot. Koenigsegg)

Quark – w liczbie trzech sztuk, znajdzie zastosowanie w modelu Gemera. Elektryczne silniki sprzężone z motorem benzynowym osiągają w tej hybrydzie plug-in łączną moc 1725 koni mechanicznych! Czteroosobowy supersamochód ma osiągać prędkość 400 km/h, a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h nie przekroczy 2 sekund!

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

30 miliardów na auta elektryczne

Ford zamierza do 2025 roku zainwestować 30 miliardów dolarów w elektryfikację produkowanych przez siebie modeli. W tej kwocie mieszczą się również wydatki na recycling zużytych akumulatorów stosowanych w samochodach elektrycznych. Ford F-150 Lightning (fot.Ford) Ford planuje w najbliższych …

Ford Mustang Mach-E GT – mocniejsza strona EV

Największa moc, najbardziej spektakularny wygląd i najlepsze wyposażenie to kwintesencja topowej w każdej gamie modelowej wersji GT. Czy projektantom elektrycznego Forda Mustanga Mach-E udało się spełnić te założenia? Wprawdzie Ford Mustang Mach-E ma tyle wspólnego ze swym legendarnym protopla…

Mercedes, który da elektrykom zasięg 1000 kilometrów

Nowy koncept Mercedesa Vision EQXX ma dysponować zasięgiem ponad 1000 kilometrów. I to nie za sprawą dużych i ciężkich akumulatorów, ale niskiego zużycia energii – dwukrotnie niższego od tego, co cechuje obecne elektryki tej marki. Mercedes Vision EQXX to samochód piękny urodą łączącą proporcj…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com