Rynkowe nowości bawarskiej firmy

BMW iX M60 – Elektryczny pocisk na kołach

 |  Piotr Ceran

Doczekaliśmy czasów, kiedy topowe, najmocniejsze wersje samochodów kuszą nabywców napędem elektrycznym. Po Mercedesie AMG przyszła kolej na elektryczne BMW iX M60.

Model iX M60 to pierwszy samochód BMW sygnowany przez dział Motorsport, który został zaprojektowany od początku z myślą o elektromobilności. BMW iX łączy w sobie funkcjonalność nowoczesnego Sports Activity Vehicle (pamiętajmy, że w BMW nie znają pocięcia SUV) i ze świetnymi właściwościami jezdnymi.

Tak prezentuje się sportowe BMW IX M60. (fot. BMW)

Moc elektrycznego napędu sięga 455 kW (619 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 1015 Nm w trybie Sport z możliwością jego chwilowego zwiększenia do 1100 Nm przy włączonej funkcji Launch Control. Pojazd rozpędzania się od 0 do 100 km/h w czasie 3,8 sekundy. Pamiętajmy przy tym, że mamy do czynienia z autem o masie około 2 ton, a nie sportowym dwuosobowym bolidem. Moc jest oddawana przez specyficzny dla M napęd elektryczny zapewniając niemal stały przyrost prędkości aż do elektronicznie ograniczonej wartości maksymalnej 250 km/h, a więc granicy dżentelmeńsko uzgodnionej przez niemieckich producentów aut segmentu premium. Zasięg BMW iX M60 według cyklu pomiarowego WLTP wynosi do 566 km. Oczywiście nie przy prędkości 250 km/h.

Krótka filmowa prezentacja BMW iX M60. (video BMW)

Litera M w nazwie modelu gwarantuje doskonałe wrażenia z jazdy. Ekstremalna moc i precyzyjne sterowanie elektrycznym napędem na wszystkie koła w połączeniu z błyskawicznymi reakcjami systemu kontroli trakcji, zapewniają dynamikę, zwinność i precyzję prowadzenia, tak przecież charakterystyczne dla sportowej linii samochodów BMW M.

Zaskakująco proste wnętrze jak na produkty tej bawarskiej firmy. (fot. BMW)

Ekskluzywność BMW iX M60 podkreśla wyjątkowo bogate wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in. BMW Live Cockpit Professional i system obsługi za pomocą mowy i gestów, system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins, światła laserowe BMW, aktywną wentylację foteli kierowcy i pasażera obok oraz komfortowy pakiet ogrzewania.

Również elementy wystroju zewnętrznego podkreślają wyjątkowy charakter iX M60. Zaciski sportowego układu hamulcowego lakierowane sąna niebiesko i opatrzone logo M, elementy zewnętrzne BMW Individual w kolorze tytanowego brązu oraz logo M w nowym wykończeniu w błyszczącym kolorze czarnym i w kolorze tytanowego brązu na przednich błotnikach i z tyłu wyraźnie wskazują na wyczynowe inklinacje modelu iX M60. Opcjonalnie dostępne są 22-calowe aerodynamiczne obręcze kół o wzorze w kolorze tytanowego brązu. Rozpoczęcie sprzedaż planowane jest na czerwiec bieżącego roku.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Milion zelektryfikowanych BMW

Pieter Nota, członek zarządu BMW osobiście przekazał klientom milionowy zelektryfikowany samochód wyprodukowany przez tę grupę. W połowie listopada firma wprowadziła na rynek dwa modele: iX oraz i4. Oba zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów na całym świecie, o czym świadczy globalna liczb…

Nissan Ariya Single Seater – z szosy na tor wyścigowy

Nissan oficjalnie zaprezentował pojazd koncepcyjny Ariya Single Seater. Jednomiejscowy samochód studyjny o wysokich osiągach ma udowodnić, że elektryczny układ napędowy modelu Ariya może zostać wykorzystany w bolidzie przeznaczonym na tory wyścigowe. Jednomiejscowy pojazd koncepcyjny swoją styliz…

Oto koniec świata – AMG bez spalinowego silnika! A może początek?

Świat się kończy – oto AMG, które nie dudni, nie warczy, nie pierdzi i nie śmierdzi, bo nie ma spalinowego silnika. Ma za to dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś. A do tego cały zestaw gadżetów łączących tradycyjne podejście do zabawy z jazdy AMG ze światem elektromobilności. Wraz z …


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com