Stara nazwa, nowe wyzwania

Chrysler Airflow – jazda elektryczna i autonomiczna

 |  Piotr Ceran

Amerykańska marka premium koncernu Stellantis, zaprezentowała koncepcyjny model Airflow, który zapowiada pierwszy w pełni elektryczny pojazd Chryslera. Pojazd przystosowany zostanie także do autonomicznej jazdy.

Nazwa koncepcyjnego modelu nawiązuje do lat 30-tych ubiegłego wieku, czasów kiedy Chrysler walczył o pozycję lidera w wyścigu technologicznym amerykańskich firm samochodowych. W ówczesnym modelu wprowadzono nowe rozwiązania stylizacyjne oraz podnoszące komfort jazdy i łatwość obsługi, które znane były z trzykrotnie droższych pojazdów.

Producent odszedł od pudełkowej linii nadwozia znanej z modelu 300C. (fot. Chrysler)

Współczesny Airflow wygląda tak, że z dużą dozą pewności zwycięstwa można się zakładać, że jutro zjedzie z jakieś taśmy montażowej. Odradzamy jednak takie zakłady, bo szefostwo Chryslera twierdzi, że modelu produkcyjnego możemy spodziewać się na rynku w roku 2025. Potem proces elektryfikacji Chryslerów ma nabrać tempa. W 2028 roku wszystkie modele firmy będą dostępne w wersji elektrycznej.

W konstrukcji wnętrza zachowano środkowy panel, oddzielający miejsce kierowcy od pasażera. (fot. Chrysler)

Szczegóły techniczne nowego modelu są dawkowane bardzo oszczędnie. Wiadomo, że Airflow bazuje na nowej platformie Stellantis, którą zbudowano z myślą o samochodach średniej wielkości i crossoverach. Chrysler przewiduje, że teoretyczny zasięg samochodu, będę oscylował w granicach od 560 do 640 km, a auto będzie dostosowane do ładowania z instalacji 800-voltowych. Dzięki dwóm 150-kilowatowym silnikom elektrycznym Airflow ma otrzymać napęd na wszystkie koła. Konstruktorzy zapewniają, że platforma jest dostosowana do mocniejszych silników. Fani wersji SRT niech nie tracą nadziei.

fot. Chrysler

Airflow zapowiada nie tylko elektryczną przyszłość Chryslera, ale również nowy styl projektowania. Nie spodziewajmy się więc, że nowe nadwozia aut tego amerykańskiego producenta, będą przypominały pudełkowatą karoserię kultowego 300C. Firma wraz z debiutem Airflow zapowiada także nowy poziom skomunikowania swoich pojazdów z siecią oraz 3-ci poziom autonomizacji jazdy, który zdejmie z kierowcy konieczność czuwania nad funkcjami samochodu.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

BMW iX M60 – Elektryczny pocisk na kołach

Doczekaliśmy czasów, kiedy topowe, najmocniejsze wersje samochodów kuszą nabywców napędem elektrycznym. Po Mercedesie AMG przyszła kolej na elektryczne BMW iX M60. Model iX M60 to pierwszy samochód BMW sygnowany przez dział Motorsport, który został zaprojektowany od początku z myślą o elektrom…

Chevrolet Silverado EV – Pierwsza seria limitowana sprzedana w 12 minut

Chevrolet zaprezentował elektryczną wersję pikapa Silverado. Największy konkurent Forda F-150 w swej elektrycznej wersji pojawi się w sprzedaży wiosną przyszłego roku. Chevrolet rozpoczął przyjmowanie zamówień na model Silverado EV. Trochę przypomina to „randkę w ciemno”, bo informacje technic…

Mercedes, który da elektrykom zasięg 1000 kilometrów

Nowy koncept Mercedesa Vision EQXX ma dysponować zasięgiem ponad 1000 kilometrów. I to nie za sprawą dużych i ciężkich akumulatorów, ale niskiego zużycia energii – dwukrotnie niższego od tego, co cechuje obecne elektryki tej marki. Mercedes Vision EQXX to samochód piękny urodą łączącą proporcj…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com