Sport – Audi RS Q e-tron

Elektryk na Rajdzie Dakar

 |  Redakcja

1 stycznia 2022 roku rusza kolejna edycja najtrudniejszego pustynnego Rajdu Dakar. To będzie pierwsza tego typu impreza dla napędzanego silnikami elektrycznymi Audi RS Q e-tron. Na trasę ruszą trzy załogi: Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger oraz Carlos Sainz/Lucas Cruz.

– Rajd Dakar jest największym wyzwaniem dla naszego innowacyjnego napędu elektrycznego z wysokonapięciowym akumulatorem i wysokowydajnym przetwornikiem energii – mówi Julius Seebach, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. – Nigdy wcześniej w Audi Sport nie przygotowaliśmy tak skomplikowanego pojazdu w tak krótkim czasie – dodaje.

W Rajdzie Dakar Audi wystawi trzy załogi, które pojadą modelem RS Q e-tron. (fot. Audi)

Tym razem impreza zaczyna się 1 stycznia 2022 roku. Przygotowano dwanaście pustynnych odcinków specjalnych, które rozegrane zostaną w Arabii Saudyjskiej. Ogółem wystartuje 91 załóg w pięciu kategoriach – motocykle, quady, pojazdy lekkie, ciężarówki i auta terenowe.

W pojazdach Audi zastosowano innowacyjne rozwiązania techniczne, które startując w kategorii T1 Ultimate chce udowodnić, że zelektryfikowany układ napędowy jest bardzo wydajny i konkurencyjny wobec napędów klasycznych. Starty zespołu fabrycznego wspiera Q Motorsport – zespół Svena Quandta mający za sobą ponad ćwierć wieku doświadczeń w rajdach terenowych, w tym sześć zwycięstw w Dakarze. W sumie ekipa obu zespołów liczy 80 osób, od kierowców rajdowych, przez osoby odpowiedzialne za technikę i logistykę, aż po lekarza i fizjoterapeutów, przez dwa tygodnie będzie przemieszczać się przez Arabię Saudyjską. Za kierownicą poszczególnych aut zasiądą – Carlos Sainz (dwukrotny mistrz świata w rajdach samochodowych i trzykrotny zwycięzca Rajdu Dakar), Stephane Pererhansel (czterokrotny zwycięzca Rajdu Dakar) i Mattias Ekström (posiadacz dwóch tytułów DTM).

Mattias Ekström, Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel, Edouard Boulanger, Carlos Sainz, Lucas Cruz. (fot audi)

W trakcie Rajdu Dakar 2022 organizatorzy zaplanowali dwanaście odcinków specjalnych, wśród których znajdą się takie których dzienne dystanse przekraczają 800 kilometrów. Całkowita długość rajdu wynosi 8099 kilometrów, a łączna długość odcinków terenowych z pomiarem czasu to 4252 kilometrów. Rajd rozpocznie się w Nowy Rok w Jeddah, a zakończy się 14 stycznia.

Tym razem areną sportowych zmagań stanie się pustynia w Arabii Saudyjskiej. (fot. Audi)
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Elektryki po testach zderzeniowych

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe kilkunastu aut. Wśród nich były także pojazdy elektryczne. Najgorszy wynik z zerową liczbą gwiazdek otrzymało Renault Zoe. Zdecydowanie lepiej wypadły pojazdy innych producentów, których test odbyły się w listopadzie. Euro NCAP od 1997 rok…

Nissan Ariya Single Seater – z szosy na tor wyścigowy

Nissan oficjalnie zaprezentował pojazd koncepcyjny Ariya Single Seater. Jednomiejscowy samochód studyjny o wysokich osiągach ma udowodnić, że elektryczny układ napędowy modelu Ariya może zostać wykorzystany w bolidzie przeznaczonym na tory wyścigowe. Jednomiejscowy pojazd koncepcyjny swoją styliz…

Toyota Yaris GR H2

Chyba nikt się tego nie spodziewał, ale Toyota zdecydowała się na przeszczepienie technologii wodorowej debiutującej kilka lata wcześniej w modelu Mirai, do swojej supergwiazdy z napędem AWD. W ten sposób powstał Yaris GR H2. Elektrosceptycy – jeśli nawet nie gloryfikują diesli – to uważają, ż…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com