Chyba nikt nie spodziewał się, że konserwatywni amerykanie polubią elektrycznego pick-up’a. Okazuje się że w ciągu zaledwie kilku miesięcy od premiery, na model F-150 zebrał zebrano ponad 160 tys. zamówienie.
Tak duże zainteresowanie tym modelem sprawiło, że Ford zdecydował się na współpracę z Google, oferując wspólnie program w wirtualnej rzeczywistości, w którym można edukować przyszłych klientów. Celem animacji 3D jest prezentacja najciekawszych rozwiązań, pomagając tym samym poznać auta i w przyszłości ułatwić wykorzystanie tego co pojawiło się w tym nowoczesnym i elektrycznym samochodzie – od informacji o mocy, po sposoby optymalizacji zasięgu baterii. Stworzenie oprogramowania jest efektem przeprowadzonych badań, z których wynikało, iż 80% klientów, nigdy wcześniej nie miało kontaktu z samochodem elektrycznym. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż podobnie jak u nas, także na amerykańskim rynku pojazdy elektryczne są wciąż rzadkością. Blisko 60 procent pytanych zapowiedziało, że w ciągu kilku miesięcy będą chcieli kupić samochód hybrydowy lub w pełni elektryczny. Z badań wynika, że 83 procent respondentów zainteresowanych zakupem samochodu, swój proces rozpoczyna już trzy miesiące przed ostatecznym podjęciem decyzji o zakupie. W tym czasie analizuje się różne rozwiązania, biorąc pod uwagę kilka czynników: liczba przejeżdżanych dziennie kilometrów, dłuższe podróże w ciągu roku, możliwości ładowania elektryka i koszty zakupu, jak również koszty związane z ceną paliwa lub prądu.
Aplikacja F-150 Lightning to wirtualna rzeczywistość dająca użytkownikom smartfonów przegląd najważniejszych i najciekawszych elementów i funkcji dostęonych w tym modelu. Z animacji dowiemy się o mocy, którą dysponuje samochód i zasięgu, a także sposobach jego wydłużenia. Sporo uwagi poświęcono możliwościom transportowym, w końcu to pick-up przystosowany do transportu. Aplikacja zawiera również informacje o pakietach kolorystycznych i wykończeniu wnętrza. – Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Fordem, aby przyszłym klientom pokazać pełne możliwości nowego elektrycznego pick-up’a – Mówi Thomais Zaremba, dyrektor ds. przemysłu motoryzacyjnego, Google.