Ładowanie w salonach Volkswagena

 |  Redakcja

Od 1 sierpnia samochody elektryczne można ładować w 36 salonach marki Volkswagen. Docelowo ma być udostępnionych 170 stacji ładowania.

Każdy z dealerów został zobowiązany przez markę do udostępniania minimum jednego punktu ładowania. Od wczoraj (1 sierpnia) można ładować się w 36 salonach sprzedaży tej marki. Można więc korzystać ze stanowisk ładowania AC i DC o mocy 11 i 22 kW. Część z dealerów już teraz oferuje klientom stanowiska z ładowarkami o mocy 50 kW.

Dealerzy Marki Volkswagen udostępniają ładowarki znajdujące się przy salonach tej marki. (fot. Mariusz Barwiński)

Wytyczne marki w tym zakresie dotyczyły zarówno wyposażenia każdego punktu dealerskiego w ogólnodostępną stację ładowania w strefie miejsc parkingowych dla klientów, a także punktów ładowania w salonie oraz infrastrukturę w strefie wewnętrznej, w tym w serwisie. Klienci mogą korzystać z dwóch punktów ładowania: 11 kW w przypadku ładowania prądem zmiennym (AC) i 22 kW w przypadku ładowania prądem stałym (DC).  – W zakresie infrastruktury wewnętrznej salonu i serwisu, oczekiwaliśmy wyposażenia warsztatu w mobilny punkt ładowania, który jest niezbędny, aby prowadzić prace naprawcze przy samochodach elektrycznych oraz wallbox w punkcie wydań, który umożliwi klientom zapoznanie się z obsługą funkcjonalnej, domowej stacji ładowania, którą również mogą nabyć (także z montażem) w atrakcyjnej cenie. Nasi partnerzy biznesowi bardzo poważnie podeszli do inwestycji infrastrukturalnych. Cieszy nas, że wielu dealerów spełniło nasze oczekiwania z nawiązką – mówi Tomasz Piasny, dyrektor działu rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen. 

fot. Mariusz Barwiński

Aktualnie w 36 lokalizacjach są ogólnodostępne punkty ładowania, a 12 z nich jest już dostępnych w ramach usługi WeCharge w aplikacji We Connect. Docelowo wszystkie punkty ładowania w obszarze parkingu dla klientów, mają być ogólnodostępne w ramach WeCharge.Dealerzy mogli decydować się na realizowanie inwestycji we współpracy z popularnymi operatorami sieci ładowania samochodów elektrycznych. Tego typu rozwiązanie pozwoliło zaoferować znacznie wyższą moc ładowania w wielu punktach w Polsce. Przykładowo dealer Rzepecki Mroczkowski w Poznaniu może pochwalić się ładowarką sieci Greenway, oferującą po dwa punkty ładowania AC i DC, w tym punkt o mocy 50 kW. Inny z salonów marki Volkswagen, Lellek w Gliwicach dzięki ładowarce sieci Nexity może zaoferować dwa punkty AC (11 kW) i dwa punkty DC (o mocy do 50 kW).

fot. Mariusz Barwiński

Salonem, który przoduje pod względem inwestycji zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, jest obiekt Volkswagen Ignaszak w Kaliszu. Instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp w Kaliszu ma powierzchnię 265 m2 i mieści się na dachu blacharni i lakierni. Zapewnia rocznie około 50 MWh (50 000 kWh) zielonej energii na potrzeby firmy. To wystarczyłoby na około 1000-krotne ładowanie od 0 do 100 procent średniej wielkości akumulatora samochodu elektrycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


Powiązane artykuły

Elektryczny Volkswagen do 100 tysięcy złotych!

W 2025 roku na rynku pojawi się mały elektryczny Volkswagen ID.LIFE z ceną do 25 tys. euro. To kolejny z zapowiadanych pojazdów tego niemieckiego koncernu zasilanych prądem. – ID. LIFE to pierwszy z małych elektrycznych pojazdów przyszłości Volkswagena, który już niebawem się urzeczywistni – z…

Będzie więcej Volkswagenów ID.4

W Zakładach w Emden ruszyła produkcja Volkswagena ID.4, najpopularniejszego w pełni elektrycznego auta tej marki. Model ID.4 wszedł na rynek na początku ubiegłego roku. Do dziś sprzedano ich ponad 163 000, z czego 30 000 w pierwszym kwartale tego roku. Wówczas stanowił on połowę sprz…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com