Miejski crossover Nissana dostępny będzie w hybrydowej wersji. Firma planuje do końca 2023 roku wprowadzić tego typu napęd we wszystkich swoich samochodach.
Nissan znany jest z produkcji elektrycznego samochodu Leaf. Pojazd ten cieszy się dużym zainteresowaniem klientów głownie z powodu atrakcyjnej ceny. Teraz firma rozpoczyna proces elektryfikacji innych pojazdów. Mówi się produkcji samochodów hybrydowych. – Strategia elektryfikacji produktów Nissana nabiera tempa. Jeszcze w tym roku w gamie pojawi się Juke Hybrid, wyznaczający kolejny ważny etap w realizacji naszego strategicznego celu elektryfikacji wszystkich modeli do 2023 roku – powiedział Guillaume Cartier, prezes europejskiego oddziału Nissana.
Silnik elektryczny jest dodatkiem do motoru spalinowego, ale już to połączenie daje użytkownikom kilka korzyści. Jego moc to 49 KM, a moment obrotowy wynosi 205 Nm. W samochodzie zainstalowano pochodzący z Renault 15-kilowatowy wysokonapięciowy prądnico-rozrusznik i akumulator o pojemności zaledwie 1,2 kWh. Póki co Nissan nie zapowiedział pojawienia się wersji hybrydowej typu plug-in. Podstawą pozostaje jednak benzynowa jednostka napędowa o mocy 94 KM, zapewniająca moment obrotowy na poziomie 148 Nm. Firma zapewnia, że takie połączenie obu silników pozwala przy miejskiej jeździe zaoszczędzić do 40 procent paliwa, a w cyklu mieszanym do 20 procent. Zmiany dotyczą także zastosowanej przekładni, która zapewni optymalne wykorzystanie osiągów obu silników. W celu zmniejszenia tarcia wewnątrz skrzyni biegów, zamiast konwencjonalnych synchronizatorów zastosowano sprzęgła kłowe do przełączania czerech biegów przy napędzie spalinowym i dwóch przy napędzie elektrycznym. Wyeliminowano więc tradycyjne sprzęgło. Samochód zawsze rusza z miejsca w trybie w 100% elektrycznym. Dwa siłowniki elektryczne synchronizują zmianę przełożeń, zapewniając płynne i dynamiczne przyspieszanie. Silnik elektryczny rozpędza auto do prędkości 55 km/h, potem załącza się spalinowa jednostka napędowa.
Juke Hybrid posiada trzy tryby jazdy: Eco, Normal i Sport. Wpływają m. in. na siłę wspomagania kierownicy, działanie układu klimatyzacji i charakterystykę pracy pedału przyspieszenia. W przypadku nowego zespołu hybrydowego, od wybranego trybu jazdy zależy także działanie funkcji hamowania z odzyskiem energii i ładowanie akumulatora trakcyjnego. Przykładowo, w trybie Sport ustawiony jest wysoki poziom odzyskiwania energii z hamowania, aby zapewnić maksymalną moc potrzebną do dynamicznego przyspieszania. Podobnie jak w pełni elektrycznym Leaf-ie, również Juke Hybrid otrzyma e‑Pedal Nissana, który umożliwia sterowanie przyspieszeniem i hamowaniem za pomocą jedynie pedału przyspieszenia. Gdy kierowca zdejmuje stopę z pedału przyspieszenia, samochód zaczyna hamować (z siłą do 0,15 g), aż do momentu osiągnięcia prędkości pełzania (ok. 5 km/h).