W całym ubiegłym roku sprzedano w Polsce ponad 7500 samochodów elektrycznych. Najpopularniejszą zelektryfikowaną marką w naszym kraju jest Tesla. Amerykańska marka może się również pochwalić najchętniej kupowanym modelem EV w Polsce.
Od początku stycznia do końca grudnia 2021 sprzedano w Polsce 446 680 samochodów, o 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Wśród nich 7688 było napędzanych silnikami elektrycznymi. To ciągle niewielka część sprzedaży nowych samochodów, ale na uwagę zasługuje dynamiczny wzrost zainteresowania pojazdami EV. Z danych opublikowanych przez Instytut Badań Rynku Samochodowego SAMAR wynika, że porównaniu z rokiem 2020 sprzedaż aut elektrycznych wzrosła o 97,1 procent!
Liderem polskiego rynku samochodów elektrycznych została Tesla. Na auta tego amerykańskiego producenta zdecydowały się 922 osoby, aż o 483,5 proc. więcej niż rok wcześniej. To dało Tesli 31. miejsce w rankingu najpopularniejszych marek w Polsce. Firma ulokowała się między Subaru (977 sprzedanych aut) i Jaguarem (464 rejestracje). W kategorii marek premium Tesla znalazła się na dziewiątym miejscu – również przed Jaguarem, a za Land Roverem.
Logo Tesli znajdziecie także na masce najpopularniejszego elektrycznego modelu w Polsce. Najchętniej kupowanym autem EV w naszym kraju jest bowiem Model 3. W całym ubiegłym roku kupiono 839 takich samochodów. Na drugiej pozycji najpopularniejszych modeli znalazła się Kia Niro, której sprzedaż wyniosła 583 sztuki. Trzecią lokatę zajął Nissan Leaf, którego wybrało 516 kierowców. Za nim Dacia Spring ze sprzedażą 415 aut, a dalej Skoda Enyaq iV – 360 sprzedanych aut. Na kolejnych miejsca – Renault ZOE (282 auta), Ford Mustang Mach-E (275 samochodów), Mercedes EQC (225 sztuk). Pierwszą dziesiątkę zamykają ex aequo Volkswagen i Mazda. VW sprzedał 221 sztuk modelu ID.3 i tyle samo kierowców zdecydowało się na elektryczną Mazdę MX-30.