Audi RS Q e-tron – po pustyni i po śniegu

 |  Redakcja

Na początku roku elektryczna rajdówka Audi startowała w pustynnym Rajdzie Dakar. Kilka dni temu na torze lodowym w Zell am See za kierownicę Audi RS Q e-tron zasiadł amerykański drifter Ken Block. Jego instruktorem był Mattias Ekströmem.

Za udany, może uznać Audi, start w tegorocznej edycji Rajdu Dakar. Pojazd, który pojawił się na pustynnych odcinkach specjalnych, to elektryczne Audi RS Q e-tron. Posiada on silnik spalinowy, ale tylko dlatego by ładować akumulatory. Zatem generowana przez moc nie była przekazywana na koła.

Mattias Ekström i Ken Block w Audi RS Q e-tron (fot. Audi)

Trudno było stworzyć rajdówkę, która w iście sportowym tempie pokona bez ładowania odcinki specjalne o długości ponad 800 kilometrów. Najlepszy z firmowych zawodników teamu Audi, Mattias Ekstmem, uplasował się ostatecznie na dziewiątej pozycji. Carlos Sainz był dwunasty.

Kilka dni temu w austriackim zimowym kurorcie Zell am See na lodowym torze za kierownicą rajdówki zasiadł znany amerykański drifter Ken Block. Jego pilotem był oczywiście najlepszy dakarowy kierowca Audi.

Audi RS Q e-tron w otoczeniu pojazdów przywiezionych przez Audi Tradition. (fot. Audi)

Audi Tradition przywiozło tam także B-grupową rajdówkę Audi quattro A2, która brała udział w Rajdzie Finlandii w 1983 roku. Ponadto spore zainteresowanie odwiedzających tę imprezę wywołały też DKW F 91 i DKW Hartmann Formula V. 
– Jazda Audi RS Q e-tron była fenomenalnym doświadczeniem, mimo że ten samochód prawdopodobnie czuje się bardziej komfortowo na pustyni, niż na śniegu” – powiedział Ken Block po pierwszych próbach. – Podziękowania dla Mattiasa Ekströma, który cierpliwie wyjaśniał mi wszystkie innowacje i zawiłości swojego dakarowego potwora. Kilka minut za kierownicą wystarczyło, aby zrozumieć fascynację tym samochodem – dodał amerykański drifter. Wiele ciepłych słów pojawiło się ze strony Mattiasa Ekströma.  – Ken potrzebował tylko trzech zakrętów, by w pełni się rozpędzić – podsumował Szwed, który w Rajdzie Dakar 2022 uplasował się na dziewiątej pozycji.

Audi RS Q e-tron na lodowym torze w Zell am See. (fot. Audi)

Dla Ekströma impreza w Austrii była też treningiem przed udziałem w prestiżowym „Race of Champions”, który w miniony weekend odbył się na północy Szwecji. Ekström dopiero w półfinale oddał pole ostatecznemu zwycięzcy: Sébastienowi Loebowi.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Rajd Dakar – dobry start elektrycznego Audi

Zakończył się tegoroczny Rajd Dakar. Najlepsza załoga elektrycznego Audi RS Q e-tron, za kierownicą którego zasiadał Mattias Ekstrom, zajęła ostatecznie dziewiąte miejsce. Carlos Sainz uplasował się na dwunastej pozycji. W tegorocznym rajdzie Dakar, Audi wystawiło trzy załogi. Kierowcy: Mattia…

Elektryk, co udaje benzynowego smoka – kochałbym mimo to

Zawsze mnie śmieszy, kiedy potrawy vege udają, że są „normalne”, jak wegetariański smalczyk czy wegański hamburger. Tak samo do łez rozbawił mnie Totem GT Electric. I dobrze, bo gdyby nie to, byłby niemal idealny, a że kosztuje co najmniej pół miliona dolarów, a zaplanowano ich tylko 20, to jego …

Elektryczny Volkswagen do 100 tysięcy złotych!

W 2025 roku na rynku pojawi się mały elektryczny Volkswagen ID.LIFE z ceną do 25 tys. euro. To kolejny z zapowiadanych pojazdów tego niemieckiego koncernu zasilanych prądem. – ID. LIFE to pierwszy z małych elektrycznych pojazdów przyszłości Volkswagena, który już niebawem się urzeczywistni – z…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com