Mattias Ekstrom zajmuje 37, a Carlos Saint 48 po dwóch odcinkach pustynnego Rajdu Dakar. Obaj kierowcy startują elektrycznym samochodem Audi, reprezentując fabryczny zespół Team Audi Sport. Trzeci z kierowców tego zespołu, Stephane Peterhansel zajmuje obecnie 69 pozycję. Wśród prototypów, auta zajmują trzy pierwsze miejsca, bo to jedyne załogi w tej klasie.
W tegorocznym rajdzie Audi zdecydowało się wystawić elektryczny pojazd. Choć nie jest on tak zupełnie elektryczny. Napęd przekazywany jest za sprawą silników elektrycznych, ale baterie są napędzane w czasie jazdy działającym silnikiem spalinowym. Podobne rozwiązanie stosowane już na szerszą skalę posiadał Chevrolet Volt.
Po dwóch pierwszych odcinkach rajdu, najwyżej sklasyfikowany jest Mattias Ekstrom, znany bliżej z wyścigów w klasie DTM. Do najszybszego w rajdzie katarskiego zawodnika Nasser Al-Attiyah traci prawie dwie godziny, Carlos Sainz ponad dwie godziny. Za to w klasie FIA T1.u: Ultimate Prototype trzy pojazdy tej marki zajmują wszystkie miejsca podium. Tak już chyba zostanie do końca rajdu, bo to jedyne załogi w tej klasie. Największe kłopoty techniczne ma trzeci z zawodników, który już teraz ma stratę prowadzącego ponad 27 minut. Warto przy tym odnotować, że po prologu drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zajmować Carlos Saint.