Euro NCAP przeprowadziło w ostatnich dniach testy pięciu samochodów. Elektryczny model Renault Megane E-Tech otrzymał pięć gwiazdek. Taki sam wynik osiągnął hybrydowy Lexus NX.
Stowarzyszenie Euro NCAP przeprowadziło testy pięciu nowych samochodów. Wśród nich był jeden pojazd elektryczny – Renault Megane E-Tech i auto z napędem hybrydowym – Lexus NX. Oba zdobyły po pięć gwiazdek, czyli maksymalną ich liczbę.
Nowy Megane w kategorii ochrony dorosłych uzyskał 85 procent. Lepsze okazały się dwa samochody Volkswagena – Taigo i Polo, które uzyskały wynik 94 procent. Francuski pojazd wyposażony jest w siedem poduszek powietrznych. W pozostałych kategoriach: ochrona dzieci uzyskał oceniona na poziomie 88%, w kategorii ochrona pieszych – 65%, a systemy podnoszące bezpieczeństwo oceniono na 79%. – Renault pokazało, że podobny poziom ochrony zapewniono pasażerom o różnej budowie ciała i siedzącym w różnych miejscach – z przodu bądź z tyłu. Oprócz klatki piersiowej kierowcy, której ochrona była wystarczająca, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca – czytamy w opublikowanym przez Euro NCAP dokumencie.
Ciekawostką jest fakt, że przy zderzeniu od tyłu, zagłówki zamontowane na tylnej kanapie lepiej chronią odcinek szyjny pasażerów, niż fotele z przodu.Aby zapewnić użytkownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa, nowy Megane E-Tech elektryczny, oprócz elementów ocenianych w testach Euro NCAP, jest także wyposażony w nowatorski system Fireman Access, który jest wynikiem ponad 10-letniej współpracy między Grupą Renault i francuskimi strażakami. Na przedniej szybie nowego Megane E-Tech elektrycznego widnieje kod QR. Strażacy po zeskanowaniu kodu dowiedzą się, że gaszony pojazd ma w pełni elektryczny napęd. Jest także dostęp do danych o konstrukcji auta, czyli gdzie rozmieszczone zostały akumulatory i poduszki powietrzne, a także które elementy można szybko i bezpiecznie rozciąć, skracając czas dotarcia do poszkodowanych mogących znajdować się w pojeździe.