Renault Megane E-Tech na piątkę

 |  Redakcja

Euro NCAP przeprowadziło w ostatnich dniach testy pięciu samochodów. Elektryczny model Renault Megane E-Tech otrzymał pięć gwiazdek. Taki sam wynik osiągnął hybrydowy Lexus NX.

Stowarzyszenie Euro NCAP przeprowadziło testy pięciu nowych samochodów. Wśród nich był jeden pojazd elektryczny – Renault Megane E-Tech i auto z napędem hybrydowym – Lexus NX. Oba zdobyły po pięć gwiazdek, czyli maksymalną ich liczbę.

Renault Mégane E-Tech w teście zderzeniowym otrzymał pięć gwiazdek. (fot. Euro NCAP)

Nowy Megane w kategorii ochrony dorosłych uzyskał 85 procent. Lepsze okazały się dwa samochody Volkswagena – Taigo i Polo, które uzyskały wynik 94 procent. Francuski pojazd wyposażony jest w siedem poduszek powietrznych. W pozostałych kategoriach: ochrona dzieci uzyskał oceniona na poziomie 88%, w kategorii ochrona pieszych – 65%, a systemy podnoszące bezpieczeństwo oceniono na 79%. – Renault pokazało, że podobny poziom ochrony zapewniono pasażerom o różnej budowie ciała i siedzącym w różnych miejscach – z przodu bądź z tyłu. Oprócz klatki piersiowej kierowcy, której ochrona była wystarczająca, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra lub wystarczająca – czytamy w opublikowanym przez Euro NCAP dokumencie.

Tylne zagłówki chronią kręgosłup pasażerów lepiej niż te zamontowane na przednich fotelach. (fot. Euro NCAP)

Ciekawostką jest fakt, że przy zderzeniu od tyłu, zagłówki zamontowane na tylnej kanapie lepiej chronią odcinek szyjny pasażerów, niż fotele z przodu.Aby zapewnić użytkownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa, nowy Megane E-Tech elektryczny, oprócz elementów ocenianych w testach Euro NCAP, jest także wyposażony w nowatorski system Fireman Access, który jest wynikiem ponad 10-letniej współpracy między Grupą Renault i francuskimi strażakami. Na przedniej szybie nowego Megane E-Tech elektrycznego widnieje kod QR. Strażacy po zeskanowaniu kodu dowiedzą się, że gaszony pojazd ma w pełni elektryczny napęd. Jest także dostęp do danych o konstrukcji auta, czyli gdzie rozmieszczone zostały akumulatory i poduszki powietrzne, a także które elementy można szybko i bezpiecznie rozciąć, skracając czas dotarcia do poszkodowanych mogących znajdować się w pojeździe.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Renault Megane E-Tech – znamy polskie ceny

Od lutego przyszłego roku będzie można składać zamówienia na nowego elektrycznego Megane E-Tech. Nowy samochód Renault pojawi się w salonach trzy miesiące później, bo w maju 2022 roku. W najtańszej wersji elektryczny kompakt będzie kosztował nieco ponad 154 tysiące złotych. W Polsce samochód b…

Elektryki po testach zderzeniowych

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe kilkunastu aut. Wśród nich były także pojazdy elektryczne. Najgorszy wynik z zerową liczbą gwiazdek otrzymało Renault Zoe. Zdecydowanie lepiej wypadły pojazdy innych producentów, których test odbyły się w listopadzie. Euro NCAP od 1997 rok…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com