Pierwszy własnej konstrukcji silnik elektryczny szwedzkiego producenta superaut ma masę mniejszą niż 30 kilogramów i osiąga potężną moc 340 koni mechanicznych.
Koenigsegg ujawnił więcej informacji o swym pierwszym w historii silniku elektrycznym. Motor nazwany Quark ma masę zaledwie 28,5 kg i kompaktowe wymiary. Jak są niewielkie wystarczy porównać silnik z umieszczoną obok niego puszką napoju o pojemności 100 ml.
Mimo miniaturyzacji osiąga zaskakująco dużą moc 340 koni mechanicznych oraz rozwija moment obrotowy o wartości 600 Nm. Koenigsegg podaje, że jest to obecnie najlepszy stosunek momentu obrotowego oraz mocy do masy silnika.
Typowy zespół napędowy Koenigsegga (nazwano go Terrier) łączy dwa silniki Quark z falownikiem i zestawem własnej konstrukcji przekładni planetarnych. Jego całkowita masa to 85 kg, moc 680 KM i łącznie 1100 Nm momentu obrotowego.
Quark – w liczbie trzech sztuk, znajdzie zastosowanie w modelu Gemera. Elektryczne silniki sprzężone z motorem benzynowym osiągają w tej hybrydzie plug-in łączną moc 1725 koni mechanicznych! Czteroosobowy supersamochód ma osiągać prędkość 400 km/h, a czas rozpędzania od 0 do 100 km/h nie przekroczy 2 sekund!