Rynkowe nowości

Trzeci elektryczny model Volkswagena

 |  Redakcja

ID.5, czyli trzeci z kolej elektryczny pojazd niemieckiego producenta zadebiutował oficjalnie na polskim rynku. Najtańsza wersja PRO to wydatek blisko 210 tys. złotych. Model ID.5 GTX kosztuje 35 tys. więcej.

ID.5 to trzeci, po modelach ID.3 i ID.4, elektryczny pojazd Volkswagena. Jako grupa, mając w swoim portfolio marki – Audi, Porsche, Skoda, Seat i Volkswagen, posiada najszerszą gamę modelową pojazdów na prąd. To sprawiło, że mimo ogromnego rynkowego sukcesu Tesli, to właśnie grupa Volkswagena jest europejskim liderem w sprzedaży aut elektrycznych.

Wszystko zaczęło się od zaprezentowanego trzy lata temu elektrycznego ID.3. W październiku 2019 nowy pojazd pojawił się na polskim rynku. Postrzegany był jako konkurent kultowego Golfa i w przyszłości tak się chyba stanie. Rywalizuje w tej samej klasie, a rozwiązania zastosowane po raz pierwszy w tym modelu, już teraz spotkać można w innych samochodach tej marki – nie tylko tych elektrycznych. Przykładem jest rozwiązanie systemu zarządzającego oświetleniem drogowym. Potem przyszedł czas na nieco większy model ID.4, który zaprezentowano i wprowadzono do sprzedaży w połowie 2021 roku.

Nowy Volkswagen ID.5 to SUV coupé. To chyba najładniejszy pojazd wśród elektrycznych trojaczków tej marki. (fot. Volkswagen)

Od stycznia 2022 roku gamę uzupełnia model o nazwie ID.5. Matematyczna konsekwencja w nazewnictwie powinna świadczyć o tym, że mamy do czynienia z największym elektrykiem tej marki. Nadwozie ma długość 4599 mm, czyli o 338 mm więcej niż ID.3 i tylko 15 mm więcej od ID.4. Szerokość wynosi 1852 mm, a wysokość 1615 mm. Ciekawostką jest to, że wszystkie trzy elektryczne modele powstały w oparciu o tę samą płytę podłogową z rozstawem osi wynoszącym 2771 mm (choć dane producenta w przypadku modeli ID.3 podają wartość 2770 mm).

Volkswagen określa segment, w którym przyjdzie rywalizować ID.5, jako SUV coupe. Bez względu na segmentowanie, to chyba najładniejszy stylistycznie model z elektrycznych trojaczków tej marki.  Wysokość nadwozia zawiera się pomiędzy ID.3, a ID.4, a ścięty tył dodaje sportowego charakteru. Pojazd wyposażono w ID.Software 3.0, co pozwala na szybkie ładowanie akumulatorów z mocą do 135 kW. Wystarczy pół godziny szybkiego ładowania, by uzupełnić prąd pozwalający na przejechanie 390 kilometrów. 

Układ wnętrza nie odbiega znacząco od modeli ID.3 i ID.4. (fot. Volkswagen)

Volkswagena ID.5 można doposażyć w wiele elementów wyposażenia opcjonalnego zebranych w dziesięciu pakietach. Na liście znajdziemy pakiet Assistance Plus, oferujący system Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej i zapewniający półautomatyczną jazdę czy Park Assist Plus z funkcją pamięci. Klienci mogą także zdecydować się na zakup pakietów wpływających na wygląd samochodu (Design, Design Plus), rozbudowujących cyfrowe możliwości pojazdu (Infotainment i Infotainment Plus) czy podnoszących wygodę użytkowania ID.5 (pakiety Komfort i Komfort Plus). Wszystko za dodatkową opłatą.

Łagodnie opadający tył nadwozia z umieszczonym na krawędzi bagażnika spoilerem. (fot. Volkswagen)

Standardowa wersja ID.5 PRO posiada akumulator o pojemności 77 kW, a zamontowany silnik elektryczny o mocy 174 KM przenosi napęd na oś tylną. Pojazd przyspiesz od 0 do 100 km/h w czasie niewiele ponad 10 sekund, a jego zasięg wynosi 521 kilometrów. Wersja Pro Performance dysponuje mocą 204 KM i „setkę” osiąga po niewiele ponad 8 sekundach. W obu przypadkach prędkość maksymalna ograniczona jest do poziomu 160 km/h. Najdroższa wersja GTX posiada dwa silniki elektryczne i napęd na cztery koła. Łączna ich moc to 299 KM, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,3 sekundy. Prędkość maksymalną podniesiono do 180 km/h.Najtańszy model ID.5 PRO kosztuje 209 690 złotych, a odmiana PRO Performance to wydatek 216 390 zł. Za usportowioną wersję z lepszymi osiągami i napędem na cztery koła trzeba wydać 243 590 zł.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Drogowe testy Renault Austral

Nowe Renault Austral właśniej wyrusza na testy drogowe. Blisko 900 kierowców, przejedzie setką aut, ponad 600 tys. kilometrów. To ostatnie próby hybrydowych pojazdów przed wprowadzeniem tego modelu do sprzedaży. Auto zadebiutuje na rynku wiosną 2022 roku. Zamaskowane okeiną samochody będz…

Izera zbiera dream team

Electromobility Poland wciąż nie potrafi ruszyć z budową fabryki, ale w ostatnich tygodniach bardzo poważnie rozbudowała zespół. Najnowszymi nabytkami są Wojciech Mieczkowski i Romuald Rytwiński, menedżerowie przez lata związani z Oplem. Na obecnym etapie działania spółki, najciekawszym „nabytkie…

Elektromobilność spod znaku czterech pierścieni

W 2021 roku Audi podwoiło liczbę aut elektrycznych w swojej ofercie. W tym roku na rynku pojawiły się dwa premierowe pojazdy: Audi e-tron GT i Q4 e-tron, potwierdzając tym samym kierunek rozwoju nowych produktów tej marki w przyszłości.  Potwierdzeniem nadchodzących zmian jest inwestycja …


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com