Nagroda docenia wkład firmy w rozwój stylistyki, ale także nowatorskiej koncepcji miejskiego samochodu użytkowego. Inżynierom i stylistom przyświecał cel stworzenia auta, które nie będzie uciążliwy dla miejskiego ruchu.
W konstrukcji pojazdu uwagę przyciąga pozycja kierowcy. Jego miejsce pracy znajduje się pośrodku kabiny. Inżynierowie zapewniają, że takie umieszczenia fotela poprawia widoczność, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy. Sama kabina jest mocno przeszklona, co rzeczywiście może mieć wpływ na postrzeganie otoczenia i drogi przed autem.
– Już przy pierwszym spotkaniu z zespołem firmy Astheimer wiedziałem, że zrozumieli nasz cel. A było nim stworzenie wyjątkowego i innowacyjnego samochodu użytkowego, który przełamywałby stereotypy. Zależało nam na stworzeniu pojazdu łączącego kilka cech, a przede wszystkim elektrycznego – mówi Carl-Magnus Norden, założyciel i prezes firmy Volta Truck. Ruszyła już produkcja kilku egzemplarzy pojazdu, którego drogowe teksty przewidziane są na początek 2022 roku.
Seryjna produkcja powinna ruszyć pod koniec przyszłego roku. Volta Truck to 16-tonowy, w pełni elektryczny pojazd ciężarowy zaprojektowany do poruszania się w miastach. Firma zapewnia, że realny zasięg to od 150 do 200 kilometrów, czyli tyle ile przejeżdżają obecnie tego typu pojazdy. Siedziba główna Volta Trucks znajduje się w Sztokholmie, ale opracowaniem koncepcji zajmowały się biura w Londynie. Produkcja ma ruszyć w zakładzie w Steyr w Austrii.