Największą bolączką miast są wszechobecne korki i wynikające z tego opóźnienia, które mają ogromny wpływ na czystość powietrza. Volta Trucks wraz z what3words opracowała system nawigacyjny ułatwiający kierowcom samochodów dostawczych dostarczenie ładunku. Wystarczą trzy słowa, by odnaleźć miejsce docelowe podróży.
Volta Zero to pierwszy na świecie w pełni elektryczny 16-tonowy pojazd zaprojektowany specjalnie z myślą o logistyce miejskiej, za stworzeniem którego stoi dbałość o środowisko i zmniejszenie wpływu dostaw towarów w centrach miast. Opracowany od podstaw pojazd może przejechać do 200 kilometrów, a jego twórcy liczą na wyeliminowanie 1,2 mln ton CO2 do 2025 roku. Po co zatem w elektrycznym, zeroemisyjnym samochodzie, inteligentna nawigacja ułatwiająca pracę kierowcy.
Firma Here Technologies, twórca oprogramowania „What3world”, podeszła nieco inaczej do systemu prowadzenia nas przez nawigacją. Specjalnie dla kierowców i firm transportowych stworzyła system, dzieląc satelitarną mapę miast na kwadraty o długości 3 metrów. Nie jest istotny adres, ale miejsce, w które kierowca chce dojechać – brama wjazdowa, wejście do budynku, czy rampa rozładunkowa. Wystarczy by kierowca dokładną lokalizację zapisał w systemie odkreślając położenia trzema słowami. Nawigacja zapisze wszystkie dane, które będą dostępne w online i offline.
Dodatkową funkcją jest planowanie trasy, uwzględniające w czasie rzeczywistym wszystkie informacje drogowe. Dzięki temu poprowadzi tak, by omijać korki czy wypadki, które mogą powodować opóźnienia w dostarczeniu towaru. System kontroluje zasięg elektrycznej ciężarówki umożliwiając planowanie trasy z uwzględnieniem wielu przystanków dostawczych. – HERE Technologies to kolejny światowej klasy partner dla Volta Trucks, dostarczający funkcjonalną i zintegrowaną z pojazdem nawigacji. Dzięki temu możemy zapewnić naszym kierowcom innowacyjne rozwiązanie wspierające ich w utrzymaniu optymalnego łańcucha dostaw – zapewnia Ian Collins, dyrektor ds. produktów w Volta Trucks. – Poruszanie się 16-tonowymi ciężarówkami w centrach miast jest ogromnym wyzwaniem. Nasza współpraca zaowocowała nowatorskim rozwiązaniem, które przyda się na drodze – dodaje Gino Ferru, dyrektor generalny EMEAR i wiceprezes Prezes HERE Technologies.