Econic – elektryczny Mercedes z odzysku

 |  Piotr Ceran

Niemiecka centrala Mercedesa nie ma takiego modelu w ofercie, ale Brytyjczycy zebrali już pierwsze zamówienia na elektryczną ciężarówkę z odzysku.

Mercedes Econic to bardzo interesująca konstrukcyjnie ciężarówka. Jej tylna część to typowa rama pochodząca z modelu Axor. Jednak w przedniej części rama jest obniżona, aby można było na niej nisko osadzić kabinę kierowcy. Jej podłoga – na podobieństwo autobusu – jest umieszczona na wysokości 81 cm od poziomu jezdni. Kabina ma wewnętrzną wysokość do 190 cm i mieści do 4 osób. Może mieć pneumatyczne dwuskrzydłowe drzwi od strony pasażera, a duża powierzchnia przeszklona zapewnia świetną widoczność. Te cechy sprawiły, że naturalnym środowiskiem Econica stały się miejskie ulice, na których ten model Mercedesa można najczęściej spotkać pod postacią śmieciarki.

Brytyjska konwersja używanej niemieckiej ciężarówki (Fot. Lunaz)

I właśnie wóz do wywozu nieczystości zainspirował Brytyjczyków do tchnięcia w konwencjonalnego Mercedesa nowego, elektrycznego ducha. Firma Lunaz pozbawia Econica wysokoprężnego zespołu napędowego, następnie rozbiera na części pierwsze, by zmontować go już z silnikiem elektrycznym, nowymi systemami bezpieczeństwa oraz systemem kamer zapewniających widoczność wokół samochodu. Tak odświeżona i zelektryfikowana śmieciarka ma mieć cenę zbliżoną do odpowiednika z silnikiem Diesla. Konkretna suma nie pada, gdyż samochody są budowane według potrzeb klientów, którzy określają jakiej długości trasy będą w ich miastach przebywać każdego dnia śmieciarki. W zależności od tego, montowane są odpowiedniej pojemności akumulatory trakcyjne. Podobno podpisano już umowy na dostawy elektrycznych śmieciarek dla kilku miast w Wielkiej Brytanii i USA.

Na podwoziu Econica można zamontować wiele różnej konstrukcji zabudów. (Fot. Lunaz)

Podejrzewamy, że na śmieciarkach się nie skończy. Widzieliśmy bowiem również Mercedesy Econic pracujące jako zamiatarki uliczne, furgony do zaopatrywania sklepów, a także jako pojazdy lotniskowe. Pole do popisu jest więc duże.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

„Zielony Transport Publiczny” szansą na elektryczny autobus dla mniejszych miast

1,2 mld złotych przeznaczył Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w programie, który ma pomóc zrewolucjonizować transport publiczny w mniejszych ośrodkach miejskich. „Zielony Transport Publiczny” ruszył w lipcu br. Z zabezpieczonych w nim środków korzystają już miasta …

Bezprzewodowe ładowanie elektryków

Włosi testują innowacyjne rozwiązanie, pozwalające na bezprzewodowe ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. Zbudowany specjalnie odcinek drogi nazwano „Areną przyszłości”. „Arena del Futuro” to owalny odcinek drogi, który pozwala na ładowanie samochodów elektrycznych podczas jazdy. P…

Elektryczny Rolls-Royce Phantom

Firma Lunaz od lat przebudowuje klasyczne samochody na auta elektryczne. Według Brytyjczyków pierwszy elektryczny Rolls-Royce ma 61 lat!. Tak, bo transformacji na elektryka poddano model Phantom V z 1961 roku. Na początek smutna informacja – smakowanie elektrycznej jazdy klasycznym Rolls-Royce…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com