16 elektrycznych Mercedesów eCitaro dla Gdyni

 |  Aleksander Karwowski

Umowę na zakup 16 fabrycznie nowych eCitaro Gdynia zawarła z firmą EvoBus w kwietniu tego roku. Zeroemisyjne pojazdy pojawią się na ulicach portowego miasta dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich w wysokości 85% całkowitych kosztów zakupu. Autobusy czekają już na pasażerów, ale zanim wyruszą na swoje trasy, muszę jeszcze zostać doposażone. Dodatki sprawią, że autobusy będą po sufit naszpikowane elektroniką niespotykaną w innych miasta Polski.

Nowe Mercedesy eCitaro są obecnie doposażane w innowacyjne technologie (fot. www.gdynia.pl)

Zgodnie z zamówieniem elektrobusy marki Marcedes-Benz, które zasilą gdyński tabor, są już na etapie wykończenia wnętrz. Oznacza to, że już wkrótce mieszkańcy będą mogli podróżować pojazdami o najwyższych standardach, zeroemisyjnymi i wyposażonymi w innowacyjne technologie – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki. – W Gdyni konsekwentnie realizujemy politykę zrównoważonego transportu, zachęcając mieszkańców do korzystania z komunikacji zbiorowej i wybierając przyjazne środowisku rozwiązania. Elektrobusy, o których mowa, wprowadzą nową jakość do gdyńskiej komunikacji miejskiej. Jej pozytywne efekty odczują wszyscy – od kierowców i zarządców po samych pasażerów – dodaje.

Nowe Mercedesy eCitaro są obecnie doposażane w innowacyjne technologie (fot. www.gdynia.pl)

Co zatem innowacyjnego przygotowuje Gdynia w nowych autobusach? Nad przednią szybą kierowcy uwagę zwraca kamera monitoringu działająca w systemie panoramicznym 360 stopni. Z kolei za przednim nadkolem, z nadwozia wystają czujniki systemu asystenta martwego pola. Jak zapewniają przedstawiciele miasta – to zupełna nowość w autobusach miejskich. Z przodu, pod logo producenta, zauważalny jest radar aktywnego tempomatu. Pozwala on w sposób automatyczny wyhamować pojazd przed zbliżającymi się nagle z przodu przeszkodami – czy to innym pojazdem, czy np. słupkiem lub hydrantem. Kolejna nowość w gdyńskich eCitaro to elektryczny system ogrzewania, który wyklucza używanie do tego celu agregatu spalinowego. Dzięki temu rozwiązaniu w okresie zimowy pojazd będzie zeroemisyjny nie tylko z nazwy. Często bowiem autobusy elektryczne, które z założenia miały być zeroemisyjny, posiadały agregat zasilający w okresie zimy ogrzewanie.

Gdyńskie elektrobusy będą przystosowane do szybkiego ładowania poprzez rozkładany pantograf umieszczony na dachu (fot. www.gdynia.pl)

Niespotykaną nowością, ważną szczególnie w czasach pandemii – będzie system klimatyzacji z aktywnym filtrem neutralizacji wirusów. W każdym autobusie znajdą się również: defibrylator AED oraz alkolock. Nie zapomniano także o bramkach systemu automatycznego zliczania pasażerów. Gdyńskie elektrobusy będą przystosowane do szybkiego ładowania poprzez rozkładany pantograf umieszczony na dachu oraz do ładowania w zajezdni poprzez dwa złącza plug-in – jedno będzie się znajdować na przednim prawym nadkolu, a drugie na tylnej ścianie pojazdu. Przewidywany termin premierowego wyjazdu autobusów na gdyńskie ulice, to II kwartał 2022 r.

fot. www.gdynia.pl
#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

„Zielony Transport Publiczny” szansą na elektryczny autobus dla mniejszych miast

1,2 mld złotych przeznaczył Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w programie, który ma pomóc zrewolucjonizować transport publiczny w mniejszych ośrodkach miejskich. „Zielony Transport Publiczny” ruszył w lipcu br. Z zabezpieczonych w nim środków korzystają już miasta …


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com