W październiku zarejestrowano w Polsce 36 518 nowych samochodów, o 19,9 proc. mniej w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Spadła sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi, ale odnotowano gwałtowny wzrost popytu na auta z napędem elektrycznym.
Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR wynika, iż w październiku Polacy zarejestrowali 36 518 nowych samochodów. Rok wcześniej było ich 45 591 sztuk. Tym samym spadek sprzedaży wyniósł 19,9 proc. W obliczu spadku nowych rejestracji aut z silnikami benzynowymi (o 19,1 proc.) oraz wysokoprężnymi (o 24,8 proc.) na uwagę zasługuje rosnąca popularność napędu elektrycznego. W porównaniem z październikiem 2020, w tym roku na samochody zasilane prądem zdecydowało się o 77,4 proc. nabywców więcej. Analizując dane z 10 miesięcy tego i ubiegłego roku, trend wzrostowy jest jeszcze bardziej wyraźny. W tym roku, w porównaniem z rokiem 2020, sprzedaż aut elektrycznych wzrosła z 2 666 do 5 117 sztuk, a więc aż o 91,9 procent. Najpopularniejszą marką wśród elektroentuzjastów w naszym kraju jest Tesla (627 sprzedanych aut), na drugim miejscu znalazł się Mercedes (486 samochodów), trzecie należy do Nissana, który sprzedał 455 wozów. Na czwartym Kia (446 sztuk), a z nią Volkswagen z 403 sprzedanymi samochodami.