System miejskiego ładowania według Audi

Elektromobilność spod znaku czterech pierścieni

 |  Redakcja

W 2021 roku Audi podwoiło liczbę aut elektrycznych w swojej ofercie. W tym roku na rynku pojawiły się dwa premierowe pojazdy: Audi e-tron GT i Q4 e-tron, potwierdzając tym samym kierunek rozwoju nowych produktów tej marki w przyszłości. 

Potwierdzeniem nadchodzących zmian jest inwestycja w wysokości blisko 37 mld euro, która celowana jest w produkcję nowych modeli. Z tej kwoty 18 miliardów przeznaczone zostanie na rozwój pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych. Do roku 2025 ten niemiecki koncern, chce mieć w swojej ofercie ponad 20 w pełni elektrycznych modeli.

Audi przygotowało system miejskiego ładowania dla klientów nie posiadających możliwości ładowania aut w domu. (fot. Audi)

Inżynierowie Audi już za chwilę uruchomią w Norymberdze projekt ładowania pojazdów „na mieście”. To system kierowany do tych klientów, którzy nie posiadają możliwości ładowania samochodu w domu. Audi charging hub ma w przyszłości spełnić oczekiwania klientów, umożliwiając im pozyskanie prądu do swoich aut poza domem. Pilotażowy program zostanie uruchomiony już 23 grudnia, a oferta obejmuje rezerwowane punkty ładowania o dużej mocy (HPC) i przylegającą do nich strefę wypoczynku, dostępną w trakcie ładowania auta. W dolnej części budynku znajduje się sześć ładowarek. Na piętrze przygotowano dla klientów luksusowo wyposażona przestrzeń.

Nad stacją ładowania znajduje się miejsce wypoczynku dla klientów oczekujących na naładowanie. (fot. Audi)

System ładowania składa się ze zużytych akumulatorów litowo-jonowych, pochodzących z drugiej ręki, w których magazynowa jest energia do ładowania kolejnych pojazdów. Akumulatory te ładowane są przez moduły fotowoltaiczne, zapewniając tym samym zieloną energię. Audi charging hub będzie włączony w system usług e-tron Charging Service. Własna usługa ładowania Audi obejmuje obecnie około 290 punktów ładowania w 26 krajach europejskich. Całość jest połączona w system IONITY, której Volkswagen, Audi i Porsche są członkami i współwłaścicielami. IONITY zainwestowało 700 milionów euro w swoją sieć stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w 24 krajach. Do 2025 roku liczba wysokowydajnych punktów ładowania tej sieci o mocy 350 kW, wzrośnie z obecnych 1500 do około 7000.

W pilotażowym centrum znajduje się sześć miejsc do ładowania pojazdów elektrycznych. (fot. Audi)

Audi charging hub w Norymberdze ma około 2,45 MWh pojemności tymczasowej i potrzebuje jedynie zasilania na poziomie ok. 200 kW energii odnawialnej. Panele słoneczne na dachu dostarczają dodatkowo do 30 kW zielonej energii. Klienci mogą ładować samochody elektryczne w sześciu punktach, z mocą do 320 kW. W ciągu jednego dnia nowoczesna stacja będzie mogła naładować do 80 pojazdów. Modelu Audi e-tron GT osiąga moc ładowania do 270 kW. Dzięki temu na nowoczesnej stacji w Norymberdze, już po pięciu minutach ładowania mamy do dyspozycji kolejne 100 kilometrów. Ładowanie od 5 do 80 procent trwa około 23 minut. 

Producent zapewnia, że Audi charging hub jest miejscem otwartym również dla użytkowników innych marek samochodów elektrycznych. Klienci Audi posiadający aplikację myAudi mogą jednak dodatkowo skorzystać z funkcji rezerwacji miejsca: w prosty sposób mogą zarezerwować jeden z sześciu punktów.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com