W 2021 roku Audi podwoiło liczbę aut elektrycznych w swojej ofercie. W tym roku na rynku pojawiły się dwa premierowe pojazdy: Audi e-tron GT i Q4 e-tron, potwierdzając tym samym kierunek rozwoju nowych produktów tej marki w przyszłości.
Potwierdzeniem nadchodzących zmian jest inwestycja w wysokości blisko 37 mld euro, która celowana jest w produkcję nowych modeli. Z tej kwoty 18 miliardów przeznaczone zostanie na rozwój pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych. Do roku 2025 ten niemiecki koncern, chce mieć w swojej ofercie ponad 20 w pełni elektrycznych modeli.
Inżynierowie Audi już za chwilę uruchomią w Norymberdze projekt ładowania pojazdów „na mieście”. To system kierowany do tych klientów, którzy nie posiadają możliwości ładowania samochodu w domu. Audi charging hub ma w przyszłości spełnić oczekiwania klientów, umożliwiając im pozyskanie prądu do swoich aut poza domem. Pilotażowy program zostanie uruchomiony już 23 grudnia, a oferta obejmuje rezerwowane punkty ładowania o dużej mocy (HPC) i przylegającą do nich strefę wypoczynku, dostępną w trakcie ładowania auta. W dolnej części budynku znajduje się sześć ładowarek. Na piętrze przygotowano dla klientów luksusowo wyposażona przestrzeń.
System ładowania składa się ze zużytych akumulatorów litowo-jonowych, pochodzących z drugiej ręki, w których magazynowa jest energia do ładowania kolejnych pojazdów. Akumulatory te ładowane są przez moduły fotowoltaiczne, zapewniając tym samym zieloną energię. Audi charging hub będzie włączony w system usług e-tron Charging Service. Własna usługa ładowania Audi obejmuje obecnie około 290 punktów ładowania w 26 krajach europejskich. Całość jest połączona w system IONITY, której Volkswagen, Audi i Porsche są członkami i współwłaścicielami. IONITY zainwestowało 700 milionów euro w swoją sieć stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych w 24 krajach. Do 2025 roku liczba wysokowydajnych punktów ładowania tej sieci o mocy 350 kW, wzrośnie z obecnych 1500 do około 7000.
Audi charging hub w Norymberdze ma około 2,45 MWh pojemności tymczasowej i potrzebuje jedynie zasilania na poziomie ok. 200 kW energii odnawialnej. Panele słoneczne na dachu dostarczają dodatkowo do 30 kW zielonej energii. Klienci mogą ładować samochody elektryczne w sześciu punktach, z mocą do 320 kW. W ciągu jednego dnia nowoczesna stacja będzie mogła naładować do 80 pojazdów. Modelu Audi e-tron GT osiąga moc ładowania do 270 kW. Dzięki temu na nowoczesnej stacji w Norymberdze, już po pięciu minutach ładowania mamy do dyspozycji kolejne 100 kilometrów. Ładowanie od 5 do 80 procent trwa około 23 minut.
Producent zapewnia, że Audi charging hub jest miejscem otwartym również dla użytkowników innych marek samochodów elektrycznych. Klienci Audi posiadający aplikację myAudi mogą jednak dodatkowo skorzystać z funkcji rezerwacji miejsca: w prosty sposób mogą zarezerwować jeden z sześciu punktów.