Dotychczas kierowcy mówiący o „pożyczaniu prądu” mieli na myśli podłączenie za pomocą kabli rozruchowych auta z rozładowanym akumulatorem do innego samochodu. Ford proponuje nowy system, który pozwala dzielić się energią pomiędzy samochodami elektrycznymi.
W nowym elektrycznym pick-upie F-150 Lightning oraz modelu F-150 PowerBoost Hybrid, Ford zainstalował system Pro Power Onboard, który pozwala na awaryjne zasilanie innych samochodów elektrycznych. Ładowanie pojazdu z drugiego auta jest możliwe dzięki gniazdku Pro Power Onboard 240 V.
Doładowanie baterii możliwe jest za pomocą oryginalnego kabla Ford Mobile Power. Po podłączeniu go do 240-woltowego gniazda Pro Power Onboard można awaryjnie doładować akumulator innego pojazdu elektrycznego, w którym zamontowano port ładowania SAE J1772. W stajni Forda, takie złącze posiadają – Mustang Mach-E, E-Transit i nowy Forda F-150 Lightning. Podobne wtyczki występują także w niektórych pojazdach innych marek. Po podłączeniu do F-150 Lightning lub F-150 PowerBoost Hybrid z opcjonalnym Pro Power Onboard o mocy 9,6 kW albo 7,2 kW, ładowarka Ford Mobile Power Cord pozwala w ciągu godziny uzupełnić energię w Mustangu Mach-E (z akumulatorem o zwiększonym zasięgu i napędem na tylne koła), która wystarczy na przejechanie średnio 30 km, w przypadku F-150 Lightning dystans wyniesie 21 km, a E-Transit po godzinnym awaryjnym doładowaniu będzie w stanie pokonać około 16 km.
System Pro Power Onboard pozwala też na zasilanie narzędzi elektrycznych w miejscach, gdzie niemożliwe jest korzystanie ze stacjonarnej sieci energetycznej.