Grupa Polsat Plus z nową strategią 2023+. Cele – własny autobus wodorowy

 |  Aleksander Karwowski

Grupa zawierająca firmy i marki należące do Zygmunta Solorza, najbogatszego Polaka, przedstawiła swoje strategiczne cele, które zacznie realizować od przyszłego roku. Część z nich nie jest niespodzianką, bowiem wdrażanie zielonej energii trwa w Polsacie i ZE PAK S.A. (spółki energetycznej Solorza) już od kilku lat.

Jednym z celów, o którym wcześniej głośno nie mówiono, jest produkcja własnego zeroemisyjnego autobusu miejskiego zasilanego wodorem. Firma posiada już jego prototyp, który przechodzi testy.

Prototyp autobusu wodorowego, który będzie produkować Grupa Polsat Plus (fot. swidnik.pl)

Polska stoi przed gigantycznym wyzwaniem transformacji energetycznej. Wciąż około 70% energii w naszym kraju produkowane jest z węgla, co niesie ze sobą ogromne koszty społeczne. W związku z tym stawiamy sobie ambitne wyzwanie – obok takich usług codziennego użytku jak telefon, internet czy telewizja, chcemy dostarczać Polakom tanią i czystą energię. Dlatego została ona jednym z trzech filarów ogłoszonej przez nas Strategii 2023+ – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. Obecna sytuacja związana z wojną toczącą się w Ukrainie i nałożeniem przez Unię Europejską embarga na rosyjskie surowce sprawia, że Polska musi zdecydowanie przestawić się na zwiększanie swojego potencjału energetycznego. To szansa dla Polsatu Plus.

Do zaawansowanych technologicznie usług komunikacyjnych dochodzi teraz produkcja zielonej energii (fot. Grupa Polsat Plus)

Jednym z priorytetów Grupy Polsat Plus jest produkcja zielonego wodoru. Ma być on produkowany w Koninie w miejscu wygaszanych elektrowni dawnego kompleksu Pątnów-Adamów-Konin. Tutaj ma być produkowana czysta energia z paneli słonecznych i siły wiatru. – Postawiliśmy sobie ambitny cel zbudowania 1000 MW mocy produkcyjnej czystej nisko- i zeroemisyjnej energii. Będziemy ją w szczególności produkować ze słońca, wiatru, biomasy, jak również z termicznej obróbki odpadów. Jednocześnie zaczynamy rozwijać pełny łańcuch wartości zielonego wodoru. Będziemy produkować wodór z czystej energii, przewozić go, magazynować, dystrybuować, a jednocześnie tworzyć produkty dla użytkownika końcowego – dodaje Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus. Skoro już firma będzie posiadać wodór, to kolejnym krokiem będzie tankowanie go do autobusów miejskich, najlepiej własnej produkcji. – Zbudowaliśmy już prototyp autobusu wodorowego, który jest w trakcie homologacji i przygotowujemy budowę fabryki autobusów. W efekcie tych działań przyczynimy się do obniżenia emisji CO2 w polskiej gospodarce aż o ponad 2 mln ton rocznie – ujawnia Stec.

Elektrownia Konin ma być miejscem produkcji zielonego wodoru (fot. ZE PAK)

Sam prototyp nowego polskiego autobusu wodorowego powstawał po cichu w świdnickiej Strefie Aktywności Gospodarczej. To właśnie Świdnik ma być miejscem produkcji zeroemisyjnego pojazdu, którego z taśm fabrycznych ma wyjeżdżać 100 sztuk rocznie. Do tego celu Polsat Plus kupił 5-hektarową działkę na której powstanie nowoczesna fabryka. Jej pełne moce produkcyjne mają być osiągnięte w 2023 roku i będzie to drugi największy zakład produkcyjny w Świdniku, tuż za zakładami lotniczymi.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com