Autobusy elektryczne

Świdnica: Czy to Volvo zrewolucjonizuje miejską komunikację publiczną?

 |  Aleksander Karwowski

Niemal pewnym jest, że sześć nowych elektrycznych autobusów marki Volvo niebawem zasili tabor świdnickiego MPK. Z końcem stycznia poznaliśmy oferty w postępowaniu przetargowym na dostarczenie do dolnośląskiego miasta pojazdów bezemisyjnych.

Najwięcej punktów w konkursie uzyskała szwedzka spółka, pokonując ceną o ponad 1,5 mln złotych EvoBus (Mercedes-Benz) oraz Solarisa (o 2,5 mln zł). A zatem, jeśli nic się nie zmieni, to właśnie pojazdy Volvo zasilą tabor komunikacji miejskiej w Świdnicy w województwie dolnośląskim.

Od 2020 roku po ulicach Świdnicy jeżdżą już dwa elektryczne Volvo (fot. MPK Świdnica)

Jeśli ostatecznie takim wyborem rozstrzygnięty zostanie przetarg, to nowe zeroemisyjne autobusy dołączą do jeżdżących już w żółto-czerwonych barwach MPK dwóch Volvo 7900 Electric. Zakupione w 2020 roku pojazdy ładowane są za pomocą pantografów na końcowych przystankach lub ręcznie w zajezdni, podczas przerw, poza godzinami szczytu lub w nocy, za pomocą kabla CCS. W październiku 2021 roku, dwóm pierwszym świdnickim „elektrykom” o nazwach „Dzik” i „Gryf”, liczniki przejechanych kilometrów wskazały 100 000. Jak informuje MPK, w tym czasie dzięki ich eksploatacji, do atmosfery Świdnicy nie dostało się ponad 50 ton dwutlenku węgla, który wyemitowałyby w tym czasie autobusy zasilane olejem napędowym.

Świdnickie „elektryki” można zasilać energią przez pantograf (fot. MPK Świdnica)

Warto wspomnieć, że autobusy marki Volvo produkowane są od 28 lat w zakładach we Wrocławiu. To właśnie z tego miasta przyjadą do Świdnicy kolejne elektryczne pojazdy, których pojemność akumulatora 12-metrowego autobusu wynosi 250 kWh.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

„Zielony Transport Publiczny” szansą na elektryczny autobus dla mniejszych miast

1,2 mld złotych przeznaczył Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w programie, który ma pomóc zrewolucjonizować transport publiczny w mniejszych ośrodkach miejskich. „Zielony Transport Publiczny” ruszył w lipcu br. Z zabezpieczonych w nim środków korzystają już miasta …

16 elektrycznych Mercedesów eCitaro dla Gdyni

Umowę na zakup 16 fabrycznie nowych eCitaro Gdynia zawarła z firmą EvoBus w kwietniu tego roku. Zeroemisyjne pojazdy pojawią się na ulicach portowego miasta dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich w wysokości 85% całkowitych kosztów zakupu. Autobusy czekają już na pasażerów, ale zanim wyrus…

Do Piły docierają pierwsze elektryczne autobusy. Łącznie będzie ich pięć

Piła to kolejne miasto, które zaczyna zmieniać swój tabor przewozowy na zeroemisyjny. W styczniu do tutejszego Miejskiego Zakładu Komunikacji dotarły pierwsze Solarisy Urbino 12 Electric. To obecnie najpopularniejszy model firmy z podpoznańskiego Bolechowa wybierany do transportu zbiorowego w Pol…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com