Toyota będzie produkowała elektryczne silniki w Polsce

 |  Piotr Myszor

Toyota w tym roku uruchomiła w Polsce produkcję silników elektrycznych, które w układach napędowych służą za rozrusznik. W przyszłym roku ma natomiast ruszyć produkcja silników głównych, napędzających samochody.

Toyota w Polsce wyspecjalizowała się w produkcji elementów napędu układów hybrydowych. Na 6 liniach produkcyjnych wytwarza silniki spalinowe do tych układów, a także skrzynie biegów. We wrześniu tego roku, przy okazji uruchomienia drugiej linii produkcyjnej skrzyń dla układów z silnikami 1,5 litra, uruchomiono także produkcję silników elektrycznych MG1. Według zapowiedzi w przyszłym roku ma ruszyć także produkcja silników MG2. W sumie moce produkcyjne w zakresie silników elektrycznych mają wzrosnąć z niecałych 100 000 sztuk do ok. 350 00 sztuk.

Produkcja TMMP w latach 2018 – 2022

Produkowane w polskiej fabryce Toyoty urządzenie MG1 to silnik elektryczny tzw. generator – przy uruchamianiu silnika spalinowego pełni rolę rozrusznika oraz wytwarza prąd do zasilania silnika MG2 i ładowania baterii. MG2 to główny silnik elektryczny, który napędza koła, wykorzystując prąd wytworzony przez MG1 oraz pochodzący z baterii.

Inaczej mówiąc Toyota Motor Manufacturing Poland przejdzie na nowy poziom, który może ją zbliżyć także do produkcji silników wykorzystywanych w przyszłości w autach elektrycznych – silniki MG1 to elementy tylko hybryd, ale napędzające koła silniki MG2 lub ich kolejne generacje mogą być wykorzystywane w produkcji aut elektrycznych.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Toyota i salon przyszłości

Toyota zaprezentowała całą gamę modeli, które mają zelektryfikować japońską markę. Do 2030 roku firma zamierza wprowadzić do seryjnej produkcji blisko 30 nowych modeli bezemisyjnych lub o znacznie zredukowanej emisji dwutlenku węgla. Witamy w naszym salonie przyszłości – tak szef Toyoty, Akio …

Japońska mikrociekawostka Toyoty

Po roku sprzedaży wyłącznie dla firm i instytucji, mały elektryczny samochodzik Toyoty jest dostępny także dla prywatnych nabywców. To jeden z elementów budowania całkiem nowej filozofii miejskiego transportu. Mikrosamochodzik C+pod (tak brzmi jego nazwa) mierzy 2,49 m długości, 1,29 m szeroko…

Jeżdżący słupek do wszystkiego

Skuter, wózek inwalidzki, ciągnik dla niewielkich platform towarowych czy wózków osobowych. Toyota C+walk może wcielać się w różne role, a prawdopodobnie jest dopiero na początku swojego rozwoju. Elektromobilność może się okazać w wielkomiejskim transporcie znacznie większą rewolucją niż mogła…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com