Toyota w tym roku uruchomiła w Polsce produkcję silników elektrycznych, które w układach napędowych służą za rozrusznik. W przyszłym roku ma natomiast ruszyć produkcja silników głównych, napędzających samochody.
Toyota w Polsce wyspecjalizowała się w produkcji elementów napędu układów hybrydowych. Na 6 liniach produkcyjnych wytwarza silniki spalinowe do tych układów, a także skrzynie biegów. We wrześniu tego roku, przy okazji uruchomienia drugiej linii produkcyjnej skrzyń dla układów z silnikami 1,5 litra, uruchomiono także produkcję silników elektrycznych MG1. Według zapowiedzi w przyszłym roku ma ruszyć także produkcja silników MG2. W sumie moce produkcyjne w zakresie silników elektrycznych mają wzrosnąć z niecałych 100 000 sztuk do ok. 350 00 sztuk.
Produkowane w polskiej fabryce Toyoty urządzenie MG1 to silnik elektryczny tzw. generator – przy uruchamianiu silnika spalinowego pełni rolę rozrusznika oraz wytwarza prąd do zasilania silnika MG2 i ładowania baterii. MG2 to główny silnik elektryczny, który napędza koła, wykorzystując prąd wytworzony przez MG1 oraz pochodzący z baterii.
Inaczej mówiąc Toyota Motor Manufacturing Poland przejdzie na nowy poziom, który może ją zbliżyć także do produkcji silników wykorzystywanych w przyszłości w autach elektrycznych – silniki MG1 to elementy tylko hybryd, ale napędzające koła silniki MG2 lub ich kolejne generacje mogą być wykorzystywane w produkcji aut elektrycznych.