Styliści i inżynierowie opracowujący nowoczesne samochody prześcigają się w koncepcjach architektonicznych wnętrz. Ma być przestronne, komfortowe, ekologiczne, a systemy w nim zainstalowane, mają uprzyjemniać czas spędzony w samochodzie. Skoda zaprezentowała właśnie wnętrze koncepcyjnego modelu Vision 7S.
Samochód koncepcyjny ma to do siebie, że rzadko pojawia się w produkcji. Na palcach jednej ręki można policzyć przypadki, gdy firmy decydowały się na wprowadzenie takich „pomysłów” do produkcji seryjnej. Powstają, by przetestować rozwiązania, które są zbyt odważne, by wprowadzić je do ofert. Są też poligonem doświadczalnym dla nowych materiałów. Mimo to od lat w aranżacji wnętrz niewiele się zmienia. Pewnego rodzaju nowatorstwem wykazują się samochody elektryczne, w których pozbycie się tradycyjnego układu napędowego, pozwoliło wykorzystać powstałą przestrzeń.
Mimo to układ foteli i ich rozplanowanie w przestrzeni auta jest od dziesięcioleci takie samo. Skoda prezentuje właśnie koncepcyjne wnętrze modelu Vision 7S, które mieści do siedmiu osób. Z pierwszych wizualizacji można wywnioskować, że jest to układ 2+3+2, choć miejsce na zintegrowany fotelik dla dziecka, znajdujący się pomiędzy pierwszym a drogim rzędem siedzeń, trudno nazwać pełnowymiarowym miejscem siedzącym. Dziecko kiedyś wyrośnie.
Firma zapewnia, że całkowicie elektryczny samochód koncepcyjny VISION 7S jest pierwszym, w którym zastosowano nowy język stylistyczny marki. – Nowy język projektowania jest minimalistyczny, funkcjonalny i autentyczny. W przyszłości będziemy nadal koncentrować się na tradycyjnych mocnych stronach Škody, takich jak przestronne wnętrze, łatwość użytkowania i wysoka funkcjonalność – przekonuje Oliver Stefani, szef ŠKODA Design.
Na uwagę zasługują pomysły stylistów i inżynierów, zmierzające do zapewniania kierowcy i pasażerom komfortu podczas jazdy i relaksu na postoju. W trybie jazdy wszystkie elementy sterujące są ustawione w optymalne pozycji, a centralny ekran dotykowy jest umiejscowiony pionowo, aby wyświetlać niezbędne informacje. Tryb relaksu w samochodzie można aktywować podczas ładowania lub postoju na odpoczynek. Kierownica i zestaw wskaźników przesuwają się wówczas do przodu, fotele w pierwszym i drugim rzędzie cofają się, zapewniając pozycję sprzyjającą relaksowi, a ekran systemu multimedialnego przyjmuje pozycję poziomą. Ta opcja zapewnia pasażerom maksymalną przestrzeń i komfort.Najbliższe lata pokażą, które z tych pomysłów pojawią się w seryjnie produkowanych samochodach.