Grupy – Volkswagen i Bosch podpisały porozumienie, którego celem jest powstanie europejskich rozwiązań i lokalna produkcja ogniw do pojazdów elektrycznych. Dzięki temu możliwe będzie osiągnięcie neutralnej mobilności względem emisji CO2 do atmosfery.
Jak grzyby po deszczu powstają nowe fabryki, w których wytwarzane są akumulatory do pojazdów elektrycznych. Zapotrzebowanie wciąż rośnie i już w przyszłym roku rozlokowane w Europie zakłady mają produkować ogniwa o sumarycznej pojemności około 700 GWh. Stąd dwa niemieckie koncerny – Volkswagen i Bosch, postanowiły (nie pierwszy raz) podpisać porozumienie, na mocy którego będą wspólnie poszukiwać europejskich rozwiązań na dostawę i produkcję akumulatorów.
Obie firmy planują też budowę zakładów wytwarzających ogniwa w okolicach fabryk, w których produkowane są samochody. To przyspieszy łańcuch dostaw, zmniejszy koszty transportu, a przede wszystkim mobilność ta osiągnie neutralność pod względem emisji CO2 do atmosfery. Do 2030 roku firmy zapowiadają budowę sześciu zakładów. Umowę w tej sprawie podpisali przedstawiciele obu firm – Thomas Schmall, członek zarządu grupy Volkswagen i Rolf Najork, członek zarządu grupy Robert Bosch. Prace zaczną się od dostarczenia pełnej palety rozwiązań i podzespołów niezbędnych do produkcji ogniw na skalę przemysłową. Założenie jest proste, stać się liderem w świecie elektromobilności. Volkswagen jest producentem samochodów na wielką skalę i jest na dobrej drodze, aby stać się czołowym wytwórcą akumulatorów, zaś Bosch ma szerokie doświadczenie w automatyzacji procesów przemysłowych i integracji systemów – przekonują przedstawiciele obu firm.
– Europa ma szansę stać się w nadchodzących latach głównym graczem na światowym rynku akumulatorów. Widoczne jest błyskawicznie rosnące zapotrzebowanie na akumulatory i wszystko, co jest związane z ich produkcją, w tym wyposażenie gigafabryk. Volkswagen i Bosch będą analizować możliwości rozwoju i kształtowania tej nowatorskiej, wartej wiele miliardów euro branży w Europie. Nasza decyzja o zaangażowaniu się w integrację łańcucha wartości produkcji akumulatorów pozwoli na wypracowanie znaczących zysków. Stworzenie lokalnego, europejskiego łańcucha dostaw dla elektromobilności ‘made in Europe’ to z pewnością rzadka okazja – mówi Thomas Schmall, członek zarządu grupy Volkswagen.
– Znamy się na akumulatorach i wiemy, jak je produkować. Dzięki ponad 135-letniemu doświadczeniu w branży motoryzacyjnej i naszej wiedzy w zakresie industrializacji chcemy zaspokoić rosnący popyt na akumulatory. Europejski przemysł ma potencjał, aby stać się technologiczną siłą napędową ekologicznej transformacji gospodarki – przekonuje Rolf Najork, członek zarządu grupy Robert Bosch. Grupa Volkswagen, mając w swoim portfolio marki – Audi, Porsche, Seat, Skoda i Volkswagena osobowego i dostawczego, już teraz jest w Europie liderem sprzedaży samochodów elektrycznych.