W lutym sprzedano w naszym kraju 33 541 samochodów. Nadal niewiele z nich to auta elektryczne, ale w odróżnieniu od całego rynku notującego spadek, segment EV powoli, ale jednak stale rośnie.
W ubiegłym miesiącu Polacy wśród aut elektrycznych najchętniej wybierali Forda Mustanga Mach-E, którego sprzedaż wyniosła 51 sztuk. Również w zestawieniu za styczeń i luty elektryczny Ford pozostaje zdecydowanym liderem. Zarejestrowano 144 pojazdy. To ponad dwa razy więcej niż kolejna w zestawieniu Kia Niro.
Wróćmy jednak do lutego. Na drugiej pozycji w rankingu sprzedaży uplasowała się Tesla Model 3, która została wybrana przez 42 nabywców. Za amerykańskim samochodem znalazła się Kia EV6 wybrana przez 38 klientów. Na czwartej pozycji Mercedes EQB – 33 samochody, a pierwszą piątkę zamyka Renault ZOE (32 sztuki).
Na kolejnych pozycjach plasują si: Hyundai Ioniq 5 oraz Kia Niro, które sprzedały się liczbie po 23 sztuki. Za nimi niemiecki segment premium czyli Audi Q4 e-tron (22 auta), a tuż za nim Audi e-tron – 21 sprzedanych samochodów. Identyczną sprzedaż (21 egzemplarzy) odnotowała Tesla Model Y. Za Teslą znalazł się Peugeot 208, który znalazł 19 nabywców. Pierwszą dziesiątkę rankingu zamyka BMW X3 z sprzedażą w wysokości 18 egzemplarzy.
Z danych Instytutu Badań Rynku Samochodowego SAMAR wynika, iż wśród 82 objętych monitoringiem modeli tylko 11 zanotowało spadek sprzedaży względem ubiegłego roku. Rejestracje pozostałych były takie same lub odnotowały wzrost. Najwyższy w przypadku Mazdy MX-30. Dane dotyczyły okresu styczeń-luty 2022 w porównaniu ze styczeń-luty 2021.