Wodorowy transport publiczny w Austrii

Alpejska przygoda Solarisa

 |  Redakcja

Napędzane wodorem autobusy Solarisa pojawią się na trasach alpejskiej miejscowości Villach. Przewoźnik podpisał kontrakt na dostawę pięciu pojazdów.

Operator komunikacji miejskiej w austriackich Alpach, firma OBB Postbus zakupiła w ramach ramowej umowy z początku 2021 roku pięć autobusów miejskich których napęd stanowi wodór. Umowa zakłada w kolejnych miesiącach zakup do 40 tego typu pojazdów. Inwestycja zbiega się z wdrożeniem projektu H2 Carinthia, który ma na celu wspierać rozwój technologii wodorowej w tym regionie Alp.

Wodorowe Solarisy testowano latem w alpejskiej miejscowości Villach. (fot. Solaris)

Wykorzystanie wodoru w transporcie jest realną szansą na zmniejszenie emisji generowanych przez ten sektor i poprawę powietrza w tej części Alp. Władze miast w austriackim regionie Karyntia widzą w tym ogromny potencjał, stąd decyzja o wprowadzeniu projekt H2 Carinthia, którego celem jest wykorzystywanie energii z wodoru na tym obszarze. Dotyczy to zarówno komunikacji miejskiej, jak i transportu i przemysłu. W ramach projektu już niebawem będzie pierwsza w Karyntii stacja tankowania wodorem.

Na początku 2021 roku firma z Bolechowa podpisała umowę ramową, która przewiduje dostarczenie 40 autobusów zasilanych wodorem do 2023 roku. W grudniu 2021 austriacki przewoźnik skorzystał z tej opcji i złożył pierwsze zamówienie – na 5 modeli Solaris Urbino 12 hydrogen. Pojazdy wykorzystują energię produkowaną na pokładzie przez zestaw ogniw paliwowych. Dzięki zastosowanej technologii autobus może w każdych warunkach, całkowicie bezemisyjnie, przejechać około 350 km. Na realizację zamówienia Solaris ma czas do końca listopada 2022. Innowacyjne pojazdy będą kursować w Villach, stolicy Alp Karynckich.Pierwsze testy wodorowego Solarisa odbyły się w Villach latem 2021 roku. Pojazd cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem lokalnych przewoźników.

Po testach w Karyntii, wodorowy Solaris był prezentowany także w regionie Górnej Austrii. Operator, firma OBB Postbus, to największy przewoźnik na terenie Austrii. Współpraca Postbus z Solarisem sięga 2009 roku, a w barwach Postbus kursuje do dziś około 169 pojazdów Urbino. – Otwarcie nowego „elektrycznego” rozdziału we współpracy z klientem Postbus to dla nas nie tylko duża nobilitacja, ale także szansa, by poprzez innowacyjne rozwiązania przyczynić się do zielonej zmiany w transporcie publicznym w Austrii. Patrząc na to, jak wielkie zainteresowanie technologią wodorową i elektryczną w autobusach wyrażają klienci z Austrii, z optymizmem patrzę na rozwój zrównoważonego transportu w tej części Europy -mówi Petros Spinaris, członek zarządu firmy Solaris Bus & Coach sp. z o.o.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

„Zielony Transport Publiczny” szansą na elektryczny autobus dla mniejszych miast

1,2 mld złotych przeznaczył Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w programie, który ma pomóc zrewolucjonizować transport publiczny w mniejszych ośrodkach miejskich. „Zielony Transport Publiczny” ruszył w lipcu br. Z zabezpieczonych w nim środków korzystają już miasta …

16 elektrycznych Mercedesów eCitaro dla Gdyni

Umowę na zakup 16 fabrycznie nowych eCitaro Gdynia zawarła z firmą EvoBus w kwietniu tego roku. Zeroemisyjne pojazdy pojawią się na ulicach portowego miasta dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich w wysokości 85% całkowitych kosztów zakupu. Autobusy czekają już na pasażerów, ale zanim wyrus…

Elektryczne gimbusy Solarisa dowiozą dzieci do szkoły

Kolejne polskie gminy zdecydowały się na zakup elektrycznych autobusów marki Solaris. To kolejne samorządy, które w marach nowych przepisów musiały postawić na elektromobilność. Pomarańczowe gimbusy posiadają dodatkowe tablice informujące o transporcie dzieci. (fot. Solaris) Marka Solaris p…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com