Coraz większy udział pojazdów elektrycznych

 |  Redakcja

W 2021 roku sprzedano o blisko 64 procent samochodów elektrycznych i hybrydowych więcej niż w 2020 roku. Ponad 17 procent produkcji to pojazdy tego typu. Grupa Volkswagen podsumowała miniony rok produkcji.

Elektromobilni pesymiści przekonują, że samochody elektryczne to pomyłka, że jest ich mało, a produkcja i sprzedaż jest znikoma. Grupa Volkswagen podała wyniki sprzedaży w 2021 roku. Do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła przed rokiem 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich wyprodukowanych i dostarczonych klientom samochodów.

Podsumowanie 2020 i 2021 roku w grupie Volkswagena. (grafika Volkswagen)

W 2020 był to poziom 10,1 procent, widać więc jednocyfrowy wzrost. Niemiecki koncern jest też europejskim liderem rynku pojazdów elektrycznych z udziałem na poziomie 25 procent. Najczęściej kupowanym modelem jest amerykańska Tesla, ale największe portfolio produktowe mają marki należące do Volkswagena – Audi, Porsche, Seat i Skoda. – Nasza elektryczna ofensywa nabrała tempa w ubiegłym roku, kiedy to zaprezentowaliśmy wiele ciekawych modeli. Niemal co piąty dostarczony przez Grupę VW w 2021 roku samochód był zasilany z gniazdka, a ponad połowę z tej liczby stanowiły auta w pełni elektryczne. To pomogło nam w dalszej redukcji emisji CO2 i spełnieniu wymagań UE w tym aspekcie – mówi Christian Dahlheim, odpowiedzialny za sprzedaż w Grupie Volkswagen. – Zachęciliśmy wielu klientów do przesiadki na samochody elektryczne. W ramach naszej strategii NEW AUTO będziemy wciąż przyspieszać tempo elektryfikacji portfolio samochodów w najbliższych latach. W 2030 roku planujemy osiągnąć 60-procentowy udział modeli elektrycznych (BEV) w naszej sprzedaży w Europie – dodaje.

Audi inwestuje w nowoczesne stacje ładowania samochodów. (fot. Audi)

Ważnym czynnikiem jest emisja CO2, która pozwala producentom samochodów posiadać zgodnie z unijnymi przepisami w ofercie samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W 2020 roku Grupa Volkswagen osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód w wysokości 99,9 g/km w krajach UE wraz z Wielką Brytanią, Norwegią i Islandią.

W tym roku Grupa Volkswagen w ramach elektrycznej ofensywy zaoferuje klientom nowe modele aut elektrycznych. Marka Volkswagen wprowadziła już, zbudowane na platformie MEB SUV-y coupe – ID.5 i ID.5 GTX. W ciągu kilku miesięcy pojawi się model ID. Buzz. Także ŠKODA i CUPRA wprowadzą auta, zbudowane na platformie MEB – Enyaq iV Coupe i Born z szerszym wyborem pojemności akumulatorów i w wersji e-Boost. Audi pokaże unowocześnionego e-trona, a Porsche przedstawi nowe wersje Taycana i Taycana Sport Turismo.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Elektromobilność spod znaku czterech pierścieni

W 2021 roku Audi podwoiło liczbę aut elektrycznych w swojej ofercie. W tym roku na rynku pojawiły się dwa premierowe pojazdy: Audi e-tron GT i Q4 e-tron, potwierdzając tym samym kierunek rozwoju nowych produktów tej marki w przyszłości.  Potwierdzeniem nadchodzących zmian jest inwestycja …

Elektryczny Volkswagen do 100 tysięcy złotych!

W 2025 roku na rynku pojawi się mały elektryczny Volkswagen ID.LIFE z ceną do 25 tys. euro. To kolejny z zapowiadanych pojazdów tego niemieckiego koncernu zasilanych prądem. – ID. LIFE to pierwszy z małych elektrycznych pojazdów przyszłości Volkswagena, który już niebawem się urzeczywistni – z…

Na pierwszy ogień – hybryda i benzyna

Kilka dni temu w polskich salonach sprzedaży pojawił się zupełnie nowy Volkswagen Multivan. Pojazd dostępny jest w wersji z silnikiem benzynowym i jako hybryda. W przyszłym roku pojawi się także Diesel. Nas oczywiście interesuje pojazd z napędem elektryczno-spalinowym, czyli hybryda. Wreszcie,…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com