Wiemy jak jeździ statystyczny kierowca hybrydowej Kugi

 |  Piotr Ceran

Kierowcy samochodów hybrydowych typu plug-in często korzystają z silników elektrycznych, ale rzadko jeżdżą aż do całkowitego wyczerpania akumulatora. Do takich wniosków doszli analitycy Forda, którzy sprawdzili jak poruszają się właściciele hybrydowego modelu Kuga.

Ford przeanalizował dane pochodzące z samochodów Kuga Plug-In Hybrid eksploatowanych w Europie. Na ich podstawie wiadomo, że statystyczny kierowca ładowanej z gniazdka hybrydowej Kugi pokonuje rocznie nieco ponad 10 000 kilometrów. Analiza zebranych informacji pokazała także, że podczas jazdy, statystyczny kierowca, rzadko doprowadza do pełnego wyczerpania akumulatora swojego samochodu. Średni stan naładowania baterii w momencie podłączenia jej do źródła zasilania wynosił 30 procent.

Fot. Ford

Z fordowskich danych wynika, iż hybrydy plug-in najczęściej ładowane są w nocy z wykorzystaniem tradycyjnego gniazda 230V. W ciągu roku właściciele Kugi ładowali swoje pojazdy 5,7 miliona razy. Prawie połowa sesji ładowania (dokładnie 46 proc.) przypadła na porę nocną, a czas ładowania najczęściej wynosił 12 godzin. Drugim najpopularniejszym sposobem ładowania jest podpięcie hybrydy od jednej do dwóch godzin w ciągu dnia.

Fot. Ford

Na 100 dni eksploatacji statystycznej Kugi Plug-In Hybrid przypada 71 cykli ładowań. Dwie trzecie podróży użytkowników tego modelu to lokalne wyjazdy na dystansie około 50 km. Przy 56-kilometrowym zasięgu wyłącznie na napędzie elektrycznym (według WLTP) większą część przejeżdżanych rocznie tras można pokonać w trybie bezemisyjnym. Silnik spalinowy częściej wkracza do akcji w okresie letnim. W lipcu, sierpniu i wrześniu średni dystans pokonywany każdego dnia częściej przekracza 100 km. Ford uspokajając właścicieli modelu Kuga zapewnia, że zebrane dane są anonimowe i nie służą kontroli zachowania konkretnych kierowców.

guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Elektryczny Volkswagen do 100 tysięcy złotych!

W 2025 roku na rynku pojawi się mały elektryczny Volkswagen ID.LIFE z ceną do 25 tys. euro. To kolejny z zapowiadanych pojazdów tego niemieckiego koncernu zasilanych prądem. – ID. LIFE to pierwszy z małych elektrycznych pojazdów przyszłości Volkswagena, który już niebawem się urzeczywistni – z…

Ford Mustang Mach-E GT – mocniejsza strona EV

Największa moc, najbardziej spektakularny wygląd i najlepsze wyposażenie to kwintesencja topowej w każdej gamie modelowej wersji GT. Czy projektantom elektrycznego Forda Mustanga Mach-E udało się spełnić te założenia? Wprawdzie Ford Mustang Mach-E ma tyle wspólnego ze swym legendarnym protopla…

Kia Niro w trzech wersjach – HEV, PHEV, BEV

Już niebawem na rynku pojawi się nowa generacja popularnego crossowera koreańskiego producenta. Niro, bo o nim mowa, będzie występował w trzech wersjach silnikowych – hybryda, plug-in hybryda i jako pełen elektryk. Model Niro zadebiutował jeszcze jako auto studyjne w 2013 roku. Niespełna trzy …


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com