Volkswagen systematycznie stawia na elektromobilność. Nie dotyczy to tylko pojawiających się ofercie tej marki samochodów elektrycznych. Teraz proponuje polskim klientom infolinię, w której eksperci przybliżają zasady działania samochodów elektrycznych tego producenta.
Rozwój elektromobilności stawia duże wyzwanie nie tylko przed klientami w kwestia zmiany swoich przyzwyczajeń. Wyzwaniem jest te właściwe przygotowanie sprzedawców, którzy w fachowy sposób przybliżą i co ważniejsze przekonana, tych niezdecydowanych, do zakupu auta na prąd.
Volkswagen rok temu postanowił, że poza szkoleniami (odbywającymi się stacjonarnie, jak i zdalnie) w związku z rosnącym zainteresowaniem samochodami elektrycznymi i hybrydowymi, istnieje potrzeba uruchomienia platformy, która pozwoli doradcom w salonach poszerzyć wiedzę o elektromobilności. Tak powstała „Infolinia Elektromobilności”, która od kilku miesięcy świadczy też usługi skierowane do klientów, którzy nabyli już swojego Volkswagena – elektrycznego lub hybrydowego.
W tym roku infolinia zyskała nową odsłonę – oprócz wsparcia dla doradców w salonach marka Volkswagen udziela go także klientom, którzy jeżdżą autami elektrycznymi lub hybrydowymi. Jak to wygląda w praktyce? Eksperci z infolinii, podczas rozmowy telefonicznej z klientem, upewniają się, że użytkownicy potrafią w pełni wykorzystać możliwości systemów zwiększających bezpieczeństwo oraz możliwości, jakie dają samochody elektryczne i hybrydowe marki Volkswagen. Zdarza się, że eksperci spotykają się z klientami. – Zaobserwowaliśmy, że klienci często zadają bardzo szczegółowe pytania związane nie tylko z naszymi samochodami, ale i ich użytkowaniem. W ramach Infolinii Elektromobilności nie poprzestajemy na kontakcie telefonicznym: przeprowadzamy streamingi, których tematyka oparta jest na najczęściej zadawanych pytaniach czy przygotowujemy materiały wideo dla naszych doradców – mówi Małgorzata Borowiec, kierownik szkoleń i jakości w marce Volkswagen. Projekt uruchomiono we wrześniu 2021 roku. Od tego czasu eksperci szkoleniowi obsługujący Infolinię Elektromobilności odbyli dziesiątki rozmów, udzielając wielu informacji czy porad. – Zebraliśmy wiele ciekawych doświadczeń – pomagając doradcom, pracującym w salonach marki w całej Polsce zauważyliśmy, że potrzebują oni wsparcia m.in. w zakresie kwestii formalnych. Wiele szczegółowych zapytań dotyczyło m.in. dofinansowania zakupu samochodu elektrycznego z programu ‘Mój Elektryk’ czy procesu zakupu wallboxów ID. Charger – twierdzi Szymon Łuczak, ID.Ekspert pracujący dla Infolinii Elektromobilności.
Odbierając nowy pojazd, szczególnie elektryczny, klientom towarzyszą często duże emocje. Badania potwierdzają, że w tym stanie nie jesteśmy w stanie przyswoić całej przekazywanej wiedzy. Stąd eksperci infolinii kontaktują się z właścicielami takich aut pod około 4 tygodniach od zakupu. – Średni czas trwania rozmowy z klientem to 15 minut, a wśród najczęściej poruszanych wątków są m.in. sposób działania rekuperacji w samochodzie, planowanie długich tras, działanie systemów asystujących kierowcy czy aplikacji WeConnect – mówi Szymon Łuczak.