Nowe Renault Austral nie ma wersji całkowicie elektrycznej. Dlaczego nas więc w ogóle interesuje? Bo nie ma też wersji całkowicie spalinowej – ani benzynowej ani tym bardziej wysokoprężnej. Wszystkie silniki mają elektryczne wspomaganie.
Króluje niestety wersja mild, w której niewielkie elektryczne silniki tylko wspomagają jednostki spalinowe przy większym obciążeniu, np. przyspieszaniu czy wjeździe pod górkę, ale nie są w stanie stanowić samodzielnego napędu. W tej kategorii mamy dwa napędy benzynowe: Mild Hybrid Advanced 48V o mocy 130 KM oraz Mild Hybrid 12V o mocy 140 lub 160 KM.
Jest też pełna hybryda E-TECH Hybrid nowej generacji z wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem (400 V), dostępna w wersjach o mocy 160 KM i 200 KM. W tej wersji Austral ma nowy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, dysponujący mocą 96 kW i sięgającym 205 Nm momentem obrotowym. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym (50 kW i 205 Nm), litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym (1,7 kWh /400 V) i 7-przełożeniową skrzynią biegów (dwa dla elektrycznego i pięć dla hybrydowego trybu jazdy).
Wersja E-Tech pali 4,6 l/100 km, zaś napędy Mild Hybrid 5,3 – 6,2 l/100 km.
Renault na razie nie zdecydowało się na wersję plug-in. Wiem, to ostatnio strasznie krytykowane rozwiązanie, ale krytyka wynika raczej z warunków w jakich funkcjonują te samochody i przyzwyczajeń użytkowników, a nie cech samego rozwiązania. Moim zdaniem to wciąż najlepsze rozwiązanie ery przejściowej, kiedy technologie elektryczne wciąż wymagają, dopracowania, a sieć ładowania poważnych uzupełnień.
Użytkownicy Australa mają mieć do swojej dyspozycji 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), system MULTI-SENSE oraz najnowszą generację układu czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL Advanced.
W wersji z dwoma kołami skrętnymi średnica zawracania kół wynosi 11,5 m, natomiast w wersji z czterema kołami skrętnymi spada ona do zaledwie 10,1 metra.
Wymiary samochodu to 4,51 m długości, 1,83 m szerokości i 1,62 m wysokości, rozstaw osi 2,67 m, no i prześwit 17 cm. Pojemność bagażnika w wersjach ze składaną tylną kanapą wynosi do 575 dm3 VDA (555 dm3 VDA w wersjach E-TECH Hybrid). Oczywiście składając tylną kanapę można bagażnik powiększyć.
We wnętrzu wzrok przykuwa morze ekranów. Na ekranach OpenR wyświetlane są informacje z zestawu zegarów i wskaźników, nawigacji i systemów multimedialnych, a użytkownicy mają dostęp do najpopularniejszych usług Google’a i przydatnych aplikacji. Dwa duże ekrany o przekątnej 12’’ oraz wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3’’ tworzą powierzchnię niemal tysiąca centymetrów kwadratowych. Wciąż nie mogę się zdecydować czy to pięknie praktyczne czy szkaradnie proste rozwiązania.