Austral – Renault stawia na hybrydy

 |  Piotr Myszor

Nowe Renault Austral nie ma wersji całkowicie elektrycznej. Dlaczego nas więc w ogóle interesuje? Bo nie ma też wersji całkowicie spalinowej – ani benzynowej ani tym bardziej wysokoprężnej. Wszystkie silniki mają elektryczne wspomaganie.

Króluje niestety wersja mild, w której niewielkie elektryczne silniki tylko wspomagają jednostki spalinowe przy większym obciążeniu, np. przyspieszaniu czy wjeździe pod górkę, ale nie są w stanie stanowić samodzielnego napędu. W tej kategorii mamy dwa napędy benzynowe: Mild Hybrid Advanced 48V o mocy 130 KM oraz Mild Hybrid 12V o mocy 140 lub 160 KM.

Ciężka bryła nie jest nudna tylko dzięki światłom z diod LEC oraz kilku ozdobnym elementom.

Jest też pełna hybryda E-TECH Hybrid nowej generacji z wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem (400 V), dostępna w wersjach o mocy 160 KM i 200 KM. W tej wersji Austral ma nowy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, dysponujący mocą 96 kW i sięgającym 205 Nm momentem obrotowym. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym (50 kW i 205 Nm), litowo-jonowym akumulatorem trakcyjnym (1,7 kWh /400 V) i 7-przełożeniową skrzynią biegów (dwa dla elektrycznego i pięć dla hybrydowego trybu jazdy).

Wersja E-Tech pali 4,6 l/100 km, zaś napędy Mild Hybrid 5,3 – 6,2 l/100 km.

Renault na razie nie zdecydowało się na wersję plug-in. Wiem, to ostatnio strasznie krytykowane rozwiązanie, ale krytyka wynika raczej z warunków w jakich funkcjonują te samochody i przyzwyczajeń użytkowników, a nie cech samego rozwiązania. Moim zdaniem to wciąż najlepsze rozwiązanie ery przejściowej, kiedy technologie elektryczne wciąż wymagają, dopracowania, a sieć ładowania poważnych uzupełnień.

Użytkownicy Australa mają mieć do swojej dyspozycji 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), system MULTI-SENSE oraz najnowszą generację układu czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL Advanced.

W wersji z dwoma kołami skrętnymi średnica zawracania kół wynosi 11,5 m, natomiast w wersji z czterema kołami skrętnymi spada ona do zaledwie 10,1 metra.

Wymiary samochodu to 4,51 m długości, 1,83 m szerokości i 1,62 m wysokości, rozstaw osi 2,67 m, no i prześwit 17 cm. Pojemność bagażnika w wersjach ze składaną tylną kanapą wynosi do 575 dm3 VDA (555 dm3 VDA w wersjach E-TECH Hybrid). Oczywiście składając tylną kanapę można bagażnik powiększyć.

We wnętrzu wzrok przykuwa morze ekranów. Na ekranach OpenR wyświetlane są informacje z zestawu zegarów i wskaźników, nawigacji i systemów multimedialnych, a użytkownicy mają dostęp do najpopularniejszych usług Google’a i przydatnych aplikacji. Dwa duże ekrany o przekątnej 12’’ oraz wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3’’ tworzą powierzchnię niemal tysiąca centymetrów kwadratowych. Wciąż nie mogę się zdecydować czy to pięknie praktyczne czy szkaradnie proste rozwiązania.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Powiązane artykuły

Drogowe testy Renault Austral

Nowe Renault Austral właśniej wyrusza na testy drogowe. Blisko 900 kierowców, przejedzie setką aut, ponad 600 tys. kilometrów. To ostatnie próby hybrydowych pojazdów przed wprowadzeniem tego modelu do sprzedaży. Auto zadebiutuje na rynku wiosną 2022 roku. Zamaskowane okeiną samochody będz…

Polska premiera elektrycznego Renault Mégane

Od 1 lutego można składać zamówienia na elektryczną wersję nowego modelu Renault Megane E-Tech. Najtańsza wersja z akumulatorem o pojemności 40 kWh i silnikiem o mocy 130 KM to wydatek 154 390 złotych. Na rynku pojawia się coraz więcej pojazdów elektrycznych. Producenci mają róż…

Elektryczny Volkswagen do 100 tysięcy złotych!

W 2025 roku na rynku pojawi się mały elektryczny Volkswagen ID.LIFE z ceną do 25 tys. euro. To kolejny z zapowiadanych pojazdów tego niemieckiego koncernu zasilanych prądem. – ID. LIFE to pierwszy z małych elektrycznych pojazdów przyszłości Volkswagena, który już niebawem się urzeczywistni – z…


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com