Dziś w nocy naszego czasu rozegrany zostanie Super Bowl czyli finał rozgrywek mistrzostw futbolu amerykańskiego NFL. Reklamy emitowane podczas Super Bowl należą do najdroższych na świecie. Wśród nich zobaczycie najnowszy spot BMW.
Super Bowl to nie tylko najważniejsze sportowe wydarzenie w USA, ale również zjawisko kulturowe i pewnego rodzaju nieformalne amerykańskie święto narodowe. To także swego rodzaju festiwal reklamowy.
O szansę na wyemitowanie swoich filmów reklamowych podczas Super Bowl walczą najważniejsze marki na świecie. Koszty są ogromne, bo cena za emisję 30-sekundowego spotu podczas ubiegłorocznego Super Bowl sięgnęła sumy 5,5 mln dolarów. W tym roku jest jeszcze drożej, bo emisja 30-sekundowego filmu kosztuje 6,5 miliona dolarów. Nic w tym nadzwyczajnego, bo pełne lub skrócone relacje z finału znajdą się w 225 telewizjach i 450 stacjach radiowych emitujących w 180 krajach.
W tym roku w trzeciej przerwie reklamowej pierwszej kwarty meczu będzie można zobaczyć 60-sekundową reklamę elektrycznego BMW iX. Sama produkcja spotu musiała kosztować krocie, bo obsada bez wątpienia gwiazdorska. Rola Zeusa przypadła Arnoldowi Schwarzeneggerowi, a w rolę jego żony Hery wcieliła się fantastyczna aktorka Salma Hayek. W spocie BMW Zeus trafia wraz żoną na emeryturę do kalifornijskiego Palm Springs. Tu boryka się z problemami związanymi z energią elektryczną. Przełom następuje…. Nie będziemy jednak opowiadać tej historii. Obejrzyjcie ją sami…
BMW wraca na Super Bowl po 7 latach. Ostatnia reklama tej firmy podczas finału emitowana była w 2015 roku. Katie Couric i Bryanta Gumbel zachwycali się w niej BMW i3 – pierwszym elektrycznym seryjnym autem BMW. Reżyserem filmu reklamowego jest dwukrotnie nominowany do Oscara Bryan Buckley. Jest on również autorem prawie 60 spotów emitowanych w trakcie minionych Super Bowl.