W 2021 roku sprzedano o blisko 64 procent samochodów elektrycznych i hybrydowych więcej niż w 2020 roku. Ponad 17 procent produkcji to pojazdy tego typu. Grupa Volkswagen podsumowała miniony rok produkcji.
Elektromobilni pesymiści przekonują, że samochody elektryczne to pomyłka, że jest ich mało, a produkcja i sprzedaż jest znikoma. Grupa Volkswagen podała wyniki sprzedaży w 2021 roku. Do krajów Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii Grupa VW dostarczyła przed rokiem 472 300 aut zasilanych z gniazdka. To o 64 procent więcej niż rok wcześniej. Auta elektryczne i hybrydy plug-in stanowiły łącznie 17,2 procent wszystkich wyprodukowanych i dostarczonych klientom samochodów.
W 2020 był to poziom 10,1 procent, widać więc jednocyfrowy wzrost. Niemiecki koncern jest też europejskim liderem rynku pojazdów elektrycznych z udziałem na poziomie 25 procent. Najczęściej kupowanym modelem jest amerykańska Tesla, ale największe portfolio produktowe mają marki należące do Volkswagena – Audi, Porsche, Seat i Skoda. – Nasza elektryczna ofensywa nabrała tempa w ubiegłym roku, kiedy to zaprezentowaliśmy wiele ciekawych modeli. Niemal co piąty dostarczony przez Grupę VW w 2021 roku samochód był zasilany z gniazdka, a ponad połowę z tej liczby stanowiły auta w pełni elektryczne. To pomogło nam w dalszej redukcji emisji CO2 i spełnieniu wymagań UE w tym aspekcie – mówi Christian Dahlheim, odpowiedzialny za sprzedaż w Grupie Volkswagen. – Zachęciliśmy wielu klientów do przesiadki na samochody elektryczne. W ramach naszej strategii NEW AUTO będziemy wciąż przyspieszać tempo elektryfikacji portfolio samochodów w najbliższych latach. W 2030 roku planujemy osiągnąć 60-procentowy udział modeli elektrycznych (BEV) w naszej sprzedaży w Europie – dodaje.
Ważnym czynnikiem jest emisja CO2, która pozwala producentom samochodów posiadać zgodnie z unijnymi przepisami w ofercie samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W 2020 roku Grupa Volkswagen osiągnęła średnią emisję CO2 na samochód w wysokości 99,9 g/km w krajach UE wraz z Wielką Brytanią, Norwegią i Islandią.
W tym roku Grupa Volkswagen w ramach elektrycznej ofensywy zaoferuje klientom nowe modele aut elektrycznych. Marka Volkswagen wprowadziła już, zbudowane na platformie MEB SUV-y coupe – ID.5 i ID.5 GTX. W ciągu kilku miesięcy pojawi się model ID. Buzz. Także ŠKODA i CUPRA wprowadzą auta, zbudowane na platformie MEB – Enyaq iV Coupe i Born z szerszym wyborem pojemności akumulatorów i w wersji e-Boost. Audi pokaże unowocześnionego e-trona, a Porsche przedstawi nowe wersje Taycana i Taycana Sport Turismo.