W drugiej połowie tego roku Hyundai zaoferuje klientom model Ioniq 5 w wersji MY 2023. Po modernizacji będzie dostępny z akumulatorem trakcyjnym o większej pojemności. Otrzyma także cyfrowe lusterka.
W ubiegłym roku Hyundai rozpoczął sprzedaż modelu Ioniq 5, pierwszego model tej firmy zbudowanego na platformie E-GMP – baza zaprojektowana specjalnie z myślą o samochodach elektrycznych. Auto okazało się strzałem w dziesiątkę. Do tej pory zdobyło wiele wyróżnień i branżowych nagród. W Polsce klienci mogą wybierać spośród kilku wersji o mocach od 170 do 306 KM, z napędem na koła tylne lub obie osie i dwiema pojemnościami baterii – 58 lub 72,6 kWh. Ioniq 5 w najtańszej wersji Dynamiq z silnikiem o mocy 170 KM, baterią 58 kWh i napędem tylnych kół został wyceniony na 186 900 zł
W drugiej połowie roku na rynek trafi auto w wersji MY 2023, która zostanie wyposażona w pojemniejszą baterię 77,4 kWh. Powinna ona zwiększyć zasięg auta, który obecnie maksymalnie sięga 481 kilometrów (według WLTP). Nowością będzie także system utrzymywania optymalnej temperatury akumulatora podczas podróży. Ma to zapewnić najlepsze warunki ładowania po dotarciu do punktu ładowania. System aktywuje się automatycznie po wprowadzeniu lokalizacji ładowarki do systemu nawigacji pojazdu.
Bardziej widoczną zmianą będzie wyposażenie modelu IONIQ 5 w cyfrowe lusterka wewnętrzne i zewnętrzne. Technologia ta jest już dostępna w autach sprzedawanych w Korei, a za kilka miesięcy będzie oferowana klientom w Europie. Cyfrowe lusterka nie tylko zapewniają lepszy widok z boku i z tyłu pojazdu, ale dzięki swym mniejszym rozmiarom pozwalają obniżyć opór powietrza.