Toyota wreszcie dołączy do firm oferujących samochody elektryczne z napędem akumulatorowym. Pierwszy elektryczny SUV tej marki wyjedzie na europejskie drogi latem tego roku.
Toyota bZ4X to zupełnie nowy SUV z elektrycznym napędem zbudowany na platformie eTNGA, przeznaczonym specjalnie dla aut zasilanych prądem. Jest to pierwszy model z nowej serii samochodów elektrycznych bZ (Beyond Zero).
Wraz z nowym modelem debiutuje zupełnie nowy system napędu na cztery kola XMODE, oparty na współpracy niezależnych silników elektrycznych przy przedniej i tylnej osi, który zapewnia wyjątkowe możliwości terenowe oraz świetną przyczepność i bezpieczeństwo w codziennej jeździe przy zmiennych warunkach pogodowych.
Samochód z 204-konnym silnikiem napędzającym przednie koła może przejechać do 516 kilometrów po naładowaniu baterii do pełna, zużywając średnio 14,3 kWh/100 km. Auto z dwoma silnikami o łącznej mocy 217 KM, napędzającymi przednią i tylną oś, uzyskało wyniki do 470 km zasięgu i 15,8 kWh/100 km zużycia energii. Wyniki te mogą nie nieco różnić w zależności od konkretnych wersji wyposażenia na poszczególnych rynkach i co za tym idzie – masy pojazdu.
Oferta obejmuje cztery wersje wyposażenia oraz atrakcyjny wybór dodatkowych pakietów i akcesoriów, w tym ładowarkę Wallbox Home lub Wallbox Connected.
Samochód ma akumulator trakcyjny o pojemności 71,4 kWh, a optymalna temperatura jego pracy utrzymywana jest przez system ogrzewania i chłodzenia. Toyota zapowiada, że ma on trwałość na poziomie 70 proc. po 10 latach i pokonaniu 1 miliona kilometrów. Daje więc na nią gwarancję 8 lat, z limitem przebiegu do 160 000 km.
Pierwsi europejscy klienci otrzymają zamówione egzemplarze Toyoty bZ4X latem 2022 roku. Ceny auta zaczynają się od 206 900 zł.