Trzecia gigafabryka Northvolt da akumulatory dla miliona aut

 |  Piotr Myszor

Northvolt podpisał Memorandum of Understanding z położonym na północy Niemiec landem Schleswig-Holstein i regionem Heide w sprawie budowy fabryki akumulatorów litowo-jonowych o łącznej mocy produkcyjnej 60 GWh rocznie. Swoje pierwsze ogniwa zakład wyprodukuje pod koniec 2025 r.

Northvolt ogłosił dziś zamiar wybudowania gigafabryki baterii w Heide, Schleswig-Holstein w północnych Niemczech. Z potencjalną roczną mocą produkcyjną wynoszącą 60 GWh, Northvolt Drei dostarczy na rynek europejski baterie litowo-jonowe, wystarczające dla około miliona pojazdów elektrycznych. Nowa gigafabryka zwiększy możliwości produkcyjne Northvolt do ponad 170 GWh.

Northvolt Drei ruszy w 2025 roku.

Northvolt Drei, która ma wyprodukować pierwsze baterie w 2025 r. i zapewnić około 3000 nowych miejsc pracy. Northvolt zapewnia przy tym, że jest stworzenie baterii litowo-jonowych o wysokiej wydajności, produkowanych z najniższym śladem środowiskowym w kontynentalnej Europie.

Wybrano Heide, Schleswig-Holstein, ponieważ w tym właśnie regionie znajdują się najczystsze sieci energetyczne w Niemczech, z których jedna charakteryzuje się nadwyżką energii elektrycznej wytwarzanej przez lądową i morską farmę wiatrową, uzupełnianą energią odnawialną dostarczaną przez połączenie ze źródłami w Danii i Norwegii.

– Sposób, w jaki produkujemy ogniwa bateryjne, ma ogromne znaczenie. Jeśli w produkcji używany jest węgiel, w baterii automatycznie zawarta jest spora ilość CO2, jeśli jednak użyjemy odnawialnej energii, mamy możliwość stworzenia zrównoważonego produktu. Nasza filozofia jest taka, że nowe energochłonne gałęzie przemysłu, takie jak produkcja baterii, powinny powstawać geograficznie jak najbliżej produkcji czystej energii – mówi Peter Carlsson, współzałożyciel i prezes Northvolt.

Region zapewnia także przestrzeń potrzebną do budowy fabryki o rozmiarach umożliwiających seryjną produkcję, która jest kluczowa do zredukowania kosztów baterii oraz dostęp do niemieckich kompetencji przemysłowych i doświadczenia z branży motoryzacyjnej.

Koncern zapewnia, że projekt Northvolt Drei oraz wszystkie decyzje podejmowane w związku z budową fabryki będą dyktowane zrównoważonym rozwojem – dlatego fabryka będzie pozyskiwać znaczące wolumeny potrzebnych surowców naturalnych z recyklingu baterii. Jest to spójne z celem Northvolt, który zakłada, że do 2030 roku 50 proc. surowców będzie pozyskiwał z recyklingu.

Northvolt Drei będzie więc także zakładem recyklingu baterii, która zapewni wydajne ponowne użycie produktów ubocznych z procesów produkcyjnych, a także zrównoważone rozwiązanie dla baterii do pojazdów elektrycznych wycofanych z eksploatacji, odzyskanych z europejskich rynków.

#TAGI
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments


© All rights reserved. B2C Group sp. z o.o.
Powered by Libermedia.
Do góry
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com