Vokswagen i indyjski koncern Mahindra & Mahindra Ltd. podpisały porozumienie o współpracy. Niemiecki koncern będzie dostarczał indyjskiemu partnerowi elementów swojej technologii pojazdów elektrycznych.
Volkswagen stworzył w pełni elektryczną platformę MEB i buduje na niej już 4 modele, a do tego udostępnia ją innym – na tej samej platformie 100 000 własnych aut elektrycznych rocznie ma produkować Ford. Teraz także Mahindra & Mahindra chce korzystać z technologii Volkswagena, choć nie planuje kupowania całych platform – pracuje nad własną. Chce w niej jednak wykorzystywać silniki i zestawy bateryjne zaprojektowane przez Volkswagena dla platformy MEB.
Mahindra & Mahindra zapowiada, że już wkrótce w Wielkiej Brytanii pokaże nową platformę „Born Electric Platform”, nad którą pracują zespoły konstrukcyjne biur koncernu w Wielkiej Brytanii, Indiach i Stanach Zjednoczonych.
Indie to jeden z piciu najewiększych motoryzacyjnych rynków na świecie., gdzie sprzedaje saię około 3 mln aut rocznie, a do roku 2030 ma się on jeszcze powiększyć do 5 mln aut. W tym czasie połowa nowych aut na indyjskim rynku powinna już być elektryczna. Jest więc o co walczyć.
Mahindra jest już numerem 1 w Indiach w zakresie elektrycznych trzykołowców, zajmując niemal trzy czwarte tamtejszego rynku. Teraz czas na elektryczne samochody. W tradycyjnych technologiach Mahindra sprzedała w kwietniu tego roku ponad 45 000 aut.