Pierwsze wodorowe Ople Vivaro-e Hydrogen pojechały do niemieckiej firmy Miele, będą przewozić lodówki, pralki i inne sprzęty AGD w regionie Ren-Men. Wygrały z bateryjnymi Vivaro-e dzięki przewadze zasięgu i czasu ładowania. Firmie zależało na samochodach z zerową emisją.
Z taśmy produkcyjnej fabryki Opla w Rüsselsheim zjechały pierwsze samochody Vivaro-e Hydrogen, które trafiły do Miele, producenta sprzętu AGD. Wodorowe Vivaro technicznie jest oparte na akumulatorowym modelu Vivaro-e. Zamiast baterii o pojemności co najmniej 50 kWh mają akumulatory o pojemności 10,5 kWh, a do tego wodorowe ogniwa paliwowe o mocy 45 kW i zbiorniki wodoru pozwalające ogniwom wyprodukować energię na przejechanie 300 km. Tankowanie wodorowego dostawczaka zajmuje niespełna 3 minuty, a nie trzy kwadranse, jak to ma miejsce w wypadku samochodów bateryjnych (w wersji 75 kWh, a dla 50 kWh „wystarczy” 30 minut). Skoro już o różnicach mowa, to bateryjne Vivaro-e z tym większym zestawem ma zasięg 330 km, a z mniejszym o 100 km mniej (liczone wg procedury WLTP). Pojazd wyposażony w ogniwa wodorowe pozwala znacząco obniżyć czas spędzony przy stacji ładowania, co w przypadku pojazdów użytkowych jest bardzo ważne.
Sam zestaw akumulatorów, wystarczający na 50 km, można także doładowywać pojazd z zewnętrznego źródła zasilania. Samochód jest standardowo wyposażony w trójfazową ładowarkę pokładową (11 kW) i kabel do ładowania w trybie 2.
Ta przewaga zasięgu i czasu ładowania skłoniła Miele do postawienia na wodorowe samochody w poszukiwaniu zeroemisyjnego auta, które miałoby realizować dostawy w mocno zurbanizowanym regionie wokół Frankfurtu nad Menem. – Nowy Vivaro-e HYDROGEN doskonale spełnia wymagania klientów flotowych. Furgon wodorowy to idealne rozwiązanie do pokonywania długich dystansów przy zerowej emisji, a także do przewożenia większych ładunków bez straty czasu na ładowanie akumulatorów – zapewnił Marcus Lott, szef działu rozwoju Opla. Samochód dostępny jest w dwóch długościach nadwozia – M i L (odpowiednio 4,95 i 5,30 metra) o ładowności do 1000 kg. Przedział ładunkowy w zależności od wersji oferuje 5,3 lub 6,1 metra sześciennego pojemności.